Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-забележителните коли на автошоуто във Франкфурт

 BMW Concept 4 

Тази кола привлича огромно внимание, най-малкото заради агресивния си дизайн и масивна решетка отпред. Производителят иска това да е "Новото лице на Серия 4 на BMW", което означава, че оттук нататък моделите вероятно ще запазят бъбрековидната решетка и пропорциите си. 

Думата "Concept" в името на автомобила не трябва да ви бърка – той не е изцяло концептуален и има възможност да стигне и до серийно производство. В същото време фенове на марката се надпреварват да предлагат различни дизайни на предната част на колата, която явно не допада на всички.  Снимка: Getty Images
BMW Concept 4

Тази кола привлича огромно внимание, най-малкото заради агресивния си дизайн и масивна решетка отпред. Производителят иска това да е "Новото лице на Серия 4 на BMW", което означава, че оттук нататък моделите вероятно ще запазят бъбрековидната решетка и пропорциите си.

Думата "Concept" в името на автомобила не трябва да ви бърка – той не е изцяло концептуален и има възможност да стигне и до серийно производство. В същото време фенове на марката се надпреварват да предлагат различни дизайни на предната част на колата, която явно не допада на всички.

 Byton M-Byte 

Byton е китайски автомобилен производител, който се концентрира изцяло върху производството на електромобили. Във Франкфурт те представят M-Byte – компактен SUV за петима пътници, който вече навлиза в серийно производство. 

До средата на 2020 г. трябва да е на китайския пазар, а през 2021 г. – и на световния. Очаква се да е на цена от около 45 хил. долара и с един заряд на батерията да изминава 480 км. 

В сравнение с други предложения на автоизложението, M-Byte изглежда сравнително конвенционално, но е амбициозен състезател да заеме своето място в електромобилното бъдеще. Снимка: Getty Images
Byton M-Byte

Byton е китайски автомобилен производител, който се концентрира изцяло върху производството на електромобили. Във Франкфурт те представят M-Byte – компактен SUV за петима пътници, който вече навлиза в серийно производство.

До средата на 2020 г. трябва да е на китайския пазар, а през 2021 г. – и на световния. Очаква се да е на цена от около 45 хил. долара и с един заряд на батерията да изминава 480 км.

В сравнение с други предложения на автоизложението, M-Byte изглежда сравнително конвенционално, но е амбициозен състезател да заеме своето място в електромобилното бъдеще.

 Volkswagen ID 3 

Четири години след скандала "Дизелгейт" Volskwagen дават сериозни заявки, че в даден момент ще преминат към производството само на електромобили. 

Сега те представят хечбека ID 3, който олицетворява начина, по който ще изглеждат новите електрически автомобили на бранда. Върху платформата на ID могат да бъдат изграждани различни модели, включително и SUV.

ID 3 идва с 58-KhW батерия и може да измине до 400 км с едно зареждане. Вариантът със 77-KhW батерия и 550 км пробег ще излезе на пазара по-късно. Той ще влезе в пряка конкуренция като цена и качество с коли като Nissan Leaf. Засега не се предвижда да се предлага на американския пазар. Снимка: Getty Images
Volkswagen ID 3

Четири години след скандала "Дизелгейт" Volskwagen дават сериозни заявки, че в даден момент ще преминат към производството само на електромобили.

Сега те представят хечбека ID 3, който олицетворява начина, по който ще изглеждат новите електрически автомобили на бранда. Върху платформата на ID могат да бъдат изграждани различни модели, включително и SUV.

ID 3 идва с 58-KhW батерия и може да измине до 400 км с едно зареждане. Вариантът със 77-KhW батерия и 550 км пробег ще излезе на пазара по-късно. Той ще влезе в пряка конкуренция като цена и качество с коли като Nissan Leaf. Засега не се предвижда да се предлага на американския пазар.

 Cupra Tavascan 

Cupra е автомобилен бранд под шапката на Seat и Volkswagen Group, който е ориентиран към производството на стилни и мощни коли. Tavascan е кръстен на селце в Пиренеите и в северната част на Испания. 

Той е от SUV сегмента и е напълно електрически като разполага с два мотора – един за задвижване на предните гуми и един – за задните. 

Концептуалният автомобил е изграден на същата платформа, на която е направен и Volkswagen ID 3, което означава, че лесно може да прескочи автошоутата и да влезе в завода за производство. Снимка: Getty Images
Cupra Tavascan

Cupra е автомобилен бранд под шапката на Seat и Volkswagen Group, който е ориентиран към производството на стилни и мощни коли. Tavascan е кръстен на селце в Пиренеите и в северната част на Испания.

Той е от SUV сегмента и е напълно електрически като разполага с два мотора – един за задвижване на предните гуми и един – за задните.

Концептуалният автомобил е изграден на същата платформа, на която е направен и Volkswagen ID 3, което означава, че лесно може да прескочи автошоутата и да влезе в завода за производство.

 Honda E 

Тази Honda изглежда като играчка или като извадена от японска анимация, но в действителност е напълно функциониращ електромобил със 100 kWh батерия, пробег от около 200 км с едно зареждане и цена от около 33 хил. долара. 

Към симпатичния дизайн се прибавя впечатляващ интериор, чиято инфотейнмънт система заема огромна част от предното табло.

Може да ви се струва странно, но електромобилът няма странични огледала – те са изцяло заменени с камери. Honda E ще е предназначена за азиатския и европейския пазар и вече влиза в серийно производство. Това е първият електрически автомобил на марката, който успява да започне серийното си производство – до момента от бранда представяха само концептуални предложения. Снимка: Getty Images
Honda E

Тази Honda изглежда като играчка или като извадена от японска анимация, но в действителност е напълно функциониращ електромобил със 100 kWh батерия, пробег от около 200 км с едно зареждане и цена от около 33 хил. долара.

Към симпатичния дизайн се прибавя впечатляващ интериор, чиято инфотейнмънт система заема огромна част от предното табло.

Може да ви се струва странно, но електромобилът няма странични огледала – те са изцяло заменени с камери. Honda E ще е предназначена за азиатския и европейския пазар и вече влиза в серийно производство. Това е първият електрически автомобил на марката, който успява да започне серийното си производство – до момента от бранда представяха само концептуални предложения.

 Hyundai Concept 45 

Превръща се в нещо като традиция за Hyundai във Франкфурт да представят футуристично изглеждащи автомобили с невероятни екстри. Concept 45 например няма странични конзоли, които да прекъсват хоризонталните му линии, а вратите се отварят в две противоположни посоки. 

Интериорът е също толкова футуристичен, със седалки, които напомнят по-скоро на някое сепаре в клуб. За съжаление повечето подобни идеи на компанията не стигат до серийно производство, както ще се случи и с Concept 45. 

Елементи от неговия дизайн обаче ще бъдат внесени в бъдещите електромобили на бранда. Снимка: Getty Images
Hyundai Concept 45

Превръща се в нещо като традиция за Hyundai във Франкфурт да представят футуристично изглеждащи автомобили с невероятни екстри. Concept 45 например няма странични конзоли, които да прекъсват хоризонталните му линии, а вратите се отварят в две противоположни посоки.

Интериорът е също толкова футуристичен, със седалки, които напомнят по-скоро на някое сепаре в клуб. За съжаление повечето подобни идеи на компанията не стигат до серийно производство, както ще се случи и с Concept 45.

Елементи от неговия дизайн обаче ще бъдат внесени в бъдещите електромобили на бранда.

 Great Wall Way X 

Way X също се намира между концептуалните електромобили и производството за автопазара. Той се отличава с приятен дизайн, а бебешкосиният цвят е труден за подминаване. Моделът на китайския производител е да може да измине до около 480 км с едно зареждане. 

Вътре е оборудван с виртуално предно табло и седалки, които наподобяват тези в Hyundai Concept 45. Точно това предложение на Great Wall е създадено специално за автоизложението във Франкфурт, но от компанията имат амбициите да разработят електромобила и той да стигне до серийно производство. Снимка: Getty Images
Great Wall Way X

Way X също се намира между концептуалните електромобили и производството за автопазара. Той се отличава с приятен дизайн, а бебешкосиният цвят е труден за подминаване. Моделът на китайския производител е да може да измине до около 480 км с едно зареждане.

Вътре е оборудван с виртуално предно табло и седалки, които наподобяват тези в Hyundai Concept 45. Точно това предложение на Great Wall е създадено специално за автоизложението във Франкфурт, но от компанията имат амбициите да разработят електромобила и той да стигне до серийно производство.

 Land Rover Defender 

Дами и господа, тежката артилерия е тук. На фона на доста от автомобилите на шоуто във Франкфурт, които са с по-скоро заоблен дизайн, Land Rover Defender се отличава на секундата. Брандът се придържа към ръбатия вид и все още не е готов да се откаже напълно от двигателите с вътрешно горене. 

Defender ще е на пазара през пролетта на 2021 г. и идва с 4-цилиндров двигател и 296 конски сили. По-късно през следващата година ще бъде пусната и хибридна версия с литиево-йонна батерия. От Land Rover не пропускат да подчертаят, че колата е подходяща за екстремни офроуд условия.

Въпреки това вътре е снабдена с някои чисто градски екстри като адаптивен контрол на движението, сензори за спазване на лентата за движение и чисто нов дисплей на предното стъкло. Снимка: Getty Images
Land Rover Defender

Дами и господа, тежката артилерия е тук. На фона на доста от автомобилите на шоуто във Франкфурт, които са с по-скоро заоблен дизайн, Land Rover Defender се отличава на секундата. Брандът се придържа към ръбатия вид и все още не е готов да се откаже напълно от двигателите с вътрешно горене.

Defender ще е на пазара през пролетта на 2021 г. и идва с 4-цилиндров двигател и 296 конски сили. По-късно през следващата година ще бъде пусната и хибридна версия с литиево-йонна батерия. От Land Rover не пропускат да подчертаят, че колата е подходяща за екстремни офроуд условия.

Въпреки това вътре е снабдена с някои чисто градски екстри като адаптивен контрол на движението, сензори за спазване на лентата за движение и чисто нов дисплей на предното стъкло.

 Audi AI Trail 

Този концептуален автомобил на Audi е вдъхновен от дизайна на хеликоптерите, а широките стъкла отпред и отстрани предоставят панорамна гледка на шофьора и пътниците. 

Освен това AI Trail е предвиден да бъде напълно автономен при извънградско шофиране и частично автономен при каране в градски условия.

Най-футуристичната и може би най-абсурдна екстра е миниатюрната флотилия от дронове с камери, която може да бъде изстреляна от покрива на колата и да лети пред нея. Така те дават на водача същата гледна точка, каквато се вижда и от дроновете. Снимка: Getty Images
Audi AI Trail

Този концептуален автомобил на Audi е вдъхновен от дизайна на хеликоптерите, а широките стъкла отпред и отстрани предоставят панорамна гледка на шофьора и пътниците.

Освен това AI Trail е предвиден да бъде напълно автономен при извънградско шофиране и частично автономен при каране в градски условия.

Най-футуристичната и може би най-абсурдна екстра е миниатюрната флотилия от дронове с камери, която може да бъде изстреляна от покрива на колата и да лети пред нея. Така те дават на водача същата гледна точка, каквато се вижда и от дроновете.

 Lamorghini Sian 

Това Lamborghini има доста остри ръбове в дизайна си и въпреки това успява да изглежда спортно и красиво. 

Брандът се опитва да навлезе на полето на електромобилите с този хибрид, от който са произведени само 63 бройки. Sian може да се похвали с 819 конски сили, вдига до максималните 350 км/ час и ускорява от 0 до 100 км/ час за по-малко от 3 секунди.

Ако евентуално се чудите за цената – няма смисъл да продължавате с догадките, защото всичките 63 коли вече са закупени. Снимка: Getty
Lamorghini Sian

Това Lamborghini има доста остри ръбове в дизайна си и въпреки това успява да изглежда спортно и красиво.

Брандът се опитва да навлезе на полето на електромобилите с този хибрид, от който са произведени само 63 бройки. Sian може да се похвали с 819 конски сили, вдига до максималните 350 км/ час и ускорява от 0 до 100 км/ час за по-малко от 3 секунди.

Ако евентуално се чудите за цената – няма смисъл да продължавате с догадките, защото всичките 63 коли вече са закупени.

 Mercedes Vision EQS 

Точно както Volkswagen, и от Mercedes вярват, че бъдещето е на електрическите автомобили. Затова на изложението във Франкфурт представят концептуалния Mercedes Vision EQS. 

Той може да е само прототип, но производителят му показва как реално ще изглеждат големите, луксозни електромобили на бранда в идните години.

Като дизайн Vision EQS е разработен по линиите на S-класата – комфортна, скъпа лимузина, която предлага на притежателите си широка гама от екстри. Снимка: Mercedes-Benz.com
Mercedes Vision EQS

Точно както Volkswagen, и от Mercedes вярват, че бъдещето е на електрическите автомобили. Затова на изложението във Франкфурт представят концептуалния Mercedes Vision EQS.

Той може да е само прототип, но производителят му показва как реално ще изглеждат големите, луксозни електромобили на бранда в идните години.

Като дизайн Vision EQS е разработен по линиите на S-класата – комфортна, скъпа лимузина, която предлага на притежателите си широка гама от екстри.