Четвъртото поколение на Renault Clio е вече факт - компанията разпространи официални снимки на модела, който ще дебютира официално на автомобилното изложение в Париж през септември.
Clio е изключително важен за Renault модел - на него се възлагат огромни надежди за възраждането на марката на европейските пазари.
Новото Clio е първият модел на Renault, създаден изцяло от Лорънс ван ден Акер и целта е автомобилът да се разпознава лесно, да излезе от каноните на своя пазарен сегмент и да е по-желан и по-харесван от третото поколение на Clio, което остана далеч от успехите на първите две генерации на модела.
Новото Clio е по-дълго, по-ниско и по-широко в сравнение със своя предшественик. Новият автомобил е изграден върху модернизираната платформа, използвана при Clio III, но според шефа на програмата на Renault за компактни модели Беноа Бошар, "архитектурата на автомобила е основно осъвременена".
"Промените са много, но трябва да отбележим удължената база, по-широката стъпка на автомобила и ревизирания серво усилвател на волана, като настройките му вече осигуряват много по-прецизна работа на сервото, както и много по-реалистичен усет при шофиране", обясни Бошар.
Дизайнът на екстериора на четиривратата версия на Clio IV се отличава сериозно от този на предишното поколение и автомобилът е първият модел на Renault, който демонстрира новият дизайн на марката, включително и на предницата - по-голяма емблема на Renault, променена радиаторна решетка и нови фарове.
Оформлението на калниците на Clio IV e вдъхновено от формите на концепта Renault DeZir и е пряко доказателство за тезата на Ван ден Акер, който от първия си ден в компанията твърди, че моделите на марката трябва да станат по "по-секси и спортни".
Дръжките на задните врати са скрити в колонките, което според Бошар може да се яви достатъчен мотив за "купувачите, които иначе биха си купили автомобил с три врати".
Все още няма официално обявени цени на Clio IV за отделните пазари в Европа, но се предполага, че новият модел ще е по-изгоден от кандидат-фаворита в сегмента Peugeot 208 и утвърдения Ford Fiesta.
При оформлението на интериора дизайнерите на Renault са заели доста елементи и атмосфера от автомобилите от по-горния клас. Сега при всички нива на оборудване архитектурата на арматурното табло ще е една и съща, а това включва и 7-инчов цветен тъчскрийн екран, който ще е част от серийното оборудване при средното и високото ниво на оборудване.
Софтуеърът, използван при аудио-информационната система, означен като R-Link, е разработен съвместно от Renault и Tom Tom и ще се предлага със сериозно количество опции, като сред тях влиза и интернет свързване на борда на автомобила. Дори и базовте версии на Clio IV ще бъдат оборудвани с функция Bluetooth и радио/CD уредба.
Що се отнася до двигателите, в Renault са уверени, че Clio IV ще оглави класирането в своя клас изключително бързо. Моделът ще се предлага с 0,9-литров 3-цилиндров бензинов турбо двигател и със сериозно осъвременена версия на вече легендарния 1,5-литров 4-цилиндров dCi мотор. Това ще са най-екологичните мотори в гамата на Clio IV, а мощността им ще е 90 конски сили.
Всъщност, при Clio IV ще е и първата поява на току-що споменатия 3-цилиндров Energy TCe 90, като според конструкторите, този мотор има характеристиките на 1,4-литров атмосферен двигател, но е много по-икономичен и екологичен. С новия двигател Clio IV ще изхвърля едва 99 грама въглероден двуокис на километър, мощността му е 90 конски сили, а разходът на гориво - 4,3 литра на 100 км и е снабден със система Старт/Стоп.
1,5-литровият дизел е с подобрени показатели - максималният му въртящ момент е 220 Nm, с 20 повече от сегашната версия. Неговият разход е снижен до 3,2 литра, моторът също работи със система Старт/Стоп и версията му Eco2 постига най-добрите екологични показатели в този клас - 83 грама въглероден двуокис на километър, с което измества Ford Fiesta Econetic от първата позиция в това подреждане.
Clio IV ще се предлага и с 4-цилиндров бензинов мотор с турбо и работен обем 1,2 литра, който ще работи с 6-степенна трансмисия с двоен съединител. Същата трансмисия ще се предлага като опция за дизеловата версия.
Дилърите на Renault започват да събират поръчки за Clio IV през октомври, а клиентите ще получат първите си коли в началото на 2013 година.