Нашествието на спортни автомобили и SUV модели на автомобилното изложение в Ню Йорк отразява духа на времето, добре уловен от големите компании - евтини горива и увереност на купувачите, че икономическите трудности са останали в историята.
Сериозна група автомобилни производители представя в Ню Йорк големи, луксозни и скъпи SUV модели, предназначени за семейни екскурзии, при които водачът няма да се притеснява каква ще е сметката му на бензиностанцията. Изложението в Ню Йорк се приема за най-добрата сцена, на която да бъдат представени новите луксозни модели, които ще щурмуват американския пазар и производителите - американски, европейски и азиатски, се възползват от това.
Подразделението на Mercedes - AMG, представя GLC43, SUV от средния клас в Щатите с максимална скорост 300 км/ч, а Infiniti показва новия QX70.
Италианската спортна марка Maserati дебютира в този сегмент с новия Levante, чиято цена на местния пазар ще стартира от 72 000 долара.
Масовите марки също са готови за битка за по-голям дял на пазара на SUV автомобили, който продължава да расте. Buick залага на освежения Encore, а бестселърът MDX може да се види на щанда Acura. Излишно е да казваме, че това са двата най-популярни модели на тези марки.
Същото важи и за кросоувърите, които стават все по-популярни и от двете страни на Атлантика, като единствените разлики са в размерите на моделите, които харесват купувачите.
„Ако се вгледате в жизнения цикъл на голяма част от SUV моделите и кросоувърите, които присъстват в Ню Йорк, ще видите, че много тях дебютираха през 2012 или 2013 година - обясни анализаторът на AutoPacific Дейв Съливан. - Сега идва ред на тези модели да бъдат обновени и модернизирани."
През 2015 година продажбите на компактни кросоувъри и SUV модели в Щатите покриват 14% от пазара на нови коли. Това е повече от дела на седаните от средния клас, който постоянно се свива и сега е вече 13,6%. Според анализаторите, през тази година делът на компактните и средно големи SUV и кросоувърите ще продължи да расте, а тези на седаните от средния клас и компактните автомобили ще се свият още.
Автомобилното изложение в Ню Йорк привлича около 1 милион посетители всяка година, което дава основание на организаторите му да твърдят, че този салон е по-голям от изложението в Детройт, което по традиция се провежда в началото на годината и се смята за най-важното за американските производители.