Понякога една буква може да се окаже много по-важна от очакваното, особено, когато става въпрос за името на важен за автомобилна компания модел. Принципът е прост - добавянето на една буква към наименованието на популярен модел указва, че той е важен, особен и по-различен.
Всеки знае какво означава добавянето на М към 5-ата серия на BMW. Нещо подобно се случва и при Mercedes - Е-класата става друг автомобил, когато получи означението Е63 AMG. Същото важи и при А6 на Audi, когато стигне до трансформацията в S6 или RS6.
Досега по подобна рецепта се развиваха и моделите на Cadillac, които бяха предназначени и за европейския пазар - повече мощност, динамика и спортни амбиции с добавянето на V в означението.
CTS-V има трудната задача да се бори със силни конкуренти на пазара на Стария конкурент. Същото важи и за ATS-V, който трябва да е отговорът на гиганта GM и Cadillac на новата 3-ата серия на BMW, ако това изобщо е възможно.
Тази рецепта обаче няма да бъде приложена на флагмана на моделната гама на Cadillac - XTS. Според информации от компанията, босовете на Cadillac са отхвърлили възможността на пазара да се появи версията XTS-V.
Новият XTS се задвижва от V6 бензинов двигател, като скоро се очаква и версия с турбо мотор, но от компанията вече предупредиха бъдещите клиенти да не очакват агрегат V8 в моделната гама, както и по-спортен вариант. Тезата е, че флагманът на Cadillac не би трябвало да има спортни амбиции, а акцентът при него е поставен върху пространството в купето - особено за пътуващите отзад, както и върху големия багажник.
Накратко, акцентите са два - пътуващите отзад трябва да могат свободно да кръстосат крака, а в багажника да има място за четири голф сака. Просто и ясно.
Най-вероятно, в близко бъдеще може да се появи и по-голяма версия на XTS, която трябва да е пазарен конкурент на 7-ата серия на BMW, но за нея все още няма почти никаква информация. И там рецептата ще е същата - без спортни амбиции, но с много пространство, удобство и лукс.