Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Седанът на Bugatti, който се оказа твърде грозен, за да бъде пуснат на пазара

Galabier беше твърде хубав, за да се случи наистина Снимка: Bugatti
Galabier беше твърде хубав, за да се случи наистина

Преди около 10 години от Bugatti представят Veyron - спортен автомобил, който и до днес се нарежда сред най-бързите коли в света. Още тогава обаче брандът заяви амбициите си да произведе и седан, който да носи отличителните черти на Bugatti.

Е, въпросният седан е на крачка от серийното производство, когато производителят дава заден ход.

Причината? Колата се оказва твърде грозна за стандартите на Bugatti.

Аким Аншайдт признава пред "Jalopnik", че Galibier е бил много близо до това да влезе в поточните линии на заводите на марката, но след това всичко се е провалило с гръм и трясък. Това е голям удар за Аншайдт, който възлага огромни надежди на модела още от 2010 г. насам.

Тогава Galibier е на ниво чертежи, но за седана вече се говори упорито. На специална вечеря, предназначена за отбрани клиенти на Bugatti, Аншайдт представя скици на колата, за да получи първи отзиви за нея. Главният дизайнер е очарован - повечето притежатели на Veyron буквално аплодират на крака идеята за нов, луксозен седан.

Затова изпълнителният директор на Bugatti - Франц-Йозиф Пефген - събира екип, ръководен от Аншайдт, чиято задача е да доведе до успешен завършек работата по Galibier. Автомобилът трябва да е в лимитирна серия и да е сред най-мощните и елегантни коли с четири врати.

По думите на Пефген, цитиран от "Си Ен Ен", моделът седан е "длъжен" да покори целия свят - от Калифорния, през Европа и Средния изток до Азия.

Названието Galibier идва от суровия и труден за преминаване планински проход Кол дьо Галибие във Френските Алпи.

Една от причините дизайнерите да изберат това име е характерния за Bugatti профил на хребет, който имат всички автомобили на бранда.

Този нов "хребет" на марката е предвиден да е дълъг 5,3 метра, да се движи на гуми с лети джанти от 22 инча и да се хвали с почти 900 конски сили. Скоростомерът на това чудо на автомобилния бранш е разграфен до 390 км/ час, а скоростната кутия е автоматик.

Двигателят е 16-цилиндров с два механични компресора, които по по-ефективен начин увеличават въртящия момент при по-ниски обороти.

Отпред колата е с характерната за производителя масивна решетка и агресивно изглеждащи фарове. Салонът в скиците и макетите също не изненадва особено - обичайната естествена кожа, гарнирана с елементи от естествено, полирано до блясък дърво и всичко това - щамповано с логото на Bugatti.

Всичко е проектирано да вдъхва усешане за непреходен шик, едновременно впечатляващ и семпъл.

Ако дотук този автомобил-мечта за милиардери ви звучи твърде добре, за да е истина - прави сте.

Както Аншайдт споделя откровено в интервюто си за "Jalopnik", някъде по пътя на разработката правилните грациозни пропорции на Galibier, които са залегнали в първоначалния план за седана, са пожертвани за сметка на нещо, което изглежда като "зле скроен Rolls-Royce Phantom".

Главният дизайнер посочва, че всеки опит да се създаде подобен автомобил, едновременно луксозен и комфортен и взимащ с апломб и с 250 км/ час остри завои, е обречен на провал.

По думите му оригиналният фокус да се направи кола със спортно-елегантна визия е изместен от "амбицията всички полета в една таблица в Excel да бъдат попълнени".

И тук идва печалното признание на Аншайдт - погледнат отстрани, сегашният вариант на Galibier напомня на дакел.


Той дори  може да посочи точната дата, на която всичко се проваля - 10 май 2012 г. Тогава джентълмен от Залцбург с много власт и влияние посещава Bugatti. Бизнесменът вижда как концепцията за стилен седан от 2009 г. се е изродила в някакво тромаво чудовище и гледката го кара да скръцне със зъби.

"Galibier умря точно там и тогава", категоричен е Аншайдт.

А по описанието на дизайнера въпросният "джентълмен с много власт и влияние" най-вероятно е Фердинанд Пиех - тогавашният председател и изпълнителен директор на Volkswagen Group.

Ако тук въобще може да има добра новина за Bugatti, то тя е, че провалът на Galabier кара екипите на марката да работят още по-бързо и усърдно върху друга суперкола със среден по обем двигател - Bugatti Chiron.

Все пак във време, в което до масово производство стигат коли, които са едновременно грозни и изключително скъпи, ходът на Bugatti да спре работата по Galabier е глътка свеж въздух.

Освен това случилото се е добър урок по бизнес - винаги трябва да предоставяш това, което си обещал на клиентите от самото начало.

През 2010 г. производителят обещава на почитателите си скъп, но елегантен на вид и комфортен седан, който носи всички отличителни черти на бранда. Всичко тогава подсказва, че Galibier може да е следващият "голям удар" за Bugatti и то в класа на седаните.

Две години по-късно нещата се объркват ужасно и ситуацията става грозна... буквално.

Затова от Bugatti са убедени - по-добре да се сложи край (поне временно) на един проект за милиони, отколкото да пуснем на пазара толкова неестетична на вид кола.

 

Най-четените