Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

По-добре Китай, вместо САЩ

Карлос Гон предпочита пазара в Китай, пред този в Щатите
Карлос Гон предпочита пазара в Китай, пред този в Щатите

Изпълнителният шеф на алианса Renault-Nissan Карлос Гон отхвърли възможността за завръщането на Renault на американския пазар, като обясни, че това няма да стане в "обозримо бъдеще".

Друга европейска марка - FIAT пробва от известно време да пробие в Щатите, основно чрез популярния си модел 500, който е рекламиран и от Дженифър Лопес, но продажбите все още са далеч от желаното ниво.

Гон беше цитиран от The Detroit News, като босът заявява, че има повече смисъл Renault да вложи повече усилия в налагането си на китайския пазар, където потенциалът за растеж е много по-голям.

Тезата на Гон не е изненадваща като се има предвид колко е сериозна конкуренцията на американския пазар и как местните производители натискат надолу цените, което не се харесва на вносните марки. А и в сравнение със САЩ, пазарът на нови автомобили в Китай се развива взривообразно.

През 2011 продажбите в Китай достигнаха 17,3 милиона нови автомобили, което е с около 5 милиона повече от продажбите в САЩ. Но за сравнение - през 1999 в Китай са продадени едва 600 000 нови коли. Ръстът е впечатляващ, нали?

Гон направи това изказване на световния конгрес на списанието Automotive News, който се провежда паралелно с автомобилното изложение в Детройт.

Босът на Renault-Nissan акцентира и върху развитието на японската марка на съюза - Nissan. Гон разкри, че в момента в портфолиото на Nissan влизат 65 модела в световен мащаб и повечето от тях са на печалба, а останалите съвсем скоро ще са печеливши. Гон отново даде пример с 1999 - тогава Nissan е произвеждал и продавал 43 модела, като само 4 са били печеливши.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените