През ноември Mazda ще представи на автомобилното изложение в Токио концептуалният модел Takeri, за който специалистите смятат, че съвсем скоро ще се прероди в следващото поколение на успешния седан 6.
Следващата генерация на Mazda 6 трябва да излезе на световния пазар след 18 месеца и в новия модел ще се види пълното проявление на новата радикална политика на японската марка, реализиране чрез технологичния пакет Sky Activ Technology. Прилагането й включва налагането в производствената гама на Mazda ново поколение високоефективни бензинови и дизелови двигатели, компактни и сериозно олекотени механични и автоматични трансмисии, нови системи на окачването и нова модулна стоманена платформа на автомобила.
С налагането на новите технологии шефовете на Mazda преследват две цели - утвърждаване на позицията на японската компания като самостоятелен производител след раздялата с Ford и даването на заявка, че точно Mazda е компанията, която не се притеснява от все по-строгите екологични изисквания към новите автомобили.
Първото поколение на Sky Activ Technology ще дебютира през пролетта на 2012 година в новата Mazda CX-5. А новата Mazda 6 ще е вторият модел, който ще получи и нова, по-лека и здрава платформа, създадена по изискванията на Sky Activ. Стоманената пространствена рама е изградена от отделни компактни секции, така че размерите й могат да се променят и тя да се използва при различни модели - от семейния хечбек Mazda 3 до пълноразмерния SUV модел CX-9.
При създаването на седана Takeri дизайнерите са подчинили формите му на новия "дизайнерски език" на марката, който е кръстен Kodo или "Душата на движението". Той обаче вече е по-познат, защото първият модел, подчинен на него е актуалният CX-5.
Резултатът е стъпка напред в сравнение със сегашната Mazda 6 - изчистени линии, по-добро оформяне на предната решетка, по-интересни контури на фаровете и като цяло - седанът вече прилича повече на купе. От дизайнерска гледна точка това не е ново решение, но в много малко случаи това е било постигано без да се прави компромис с пространството в интериора на автомобила.
При оформлението на задницата на Takeri лесно се открива влиянието на създателите на новия Jaguar XF, особено, когато се загледате в задните светлини.
В интериора също присъстват поредица интересни решения. Тук дизайнерите са почерпили вдъхновение от идеологията на Apple при оформянето на продуктите на компанията - минималистично, но премиум излъчване. Приятната изненада е ориентирането на кокпита към водача - решение, досега характерно за BMW. Заемка от баварците е и контролния уред тип i-Drive, който замества досегашните конвенционални решения. Друг въпрос е дали точно той ще намери място в серийната версия.
Концепцията ще бъде представена с новия 2,2-литров турбодизел Sky Activ-D с мощност 173 конски сили. Създателите на мотора отбелязват ниското му тегло, най-ниската степен на сгъстяване на горивната смес сред серийните дизелови двигатели, новата "Старт/Стоп" система и спирачната система, която регенерира енергия - крайният резултат е едва 104 грама въглероден двуокис, отделян на километър пробег. Няма данни за разхода на гориво, но от Mazda обещават, че той ще е "отличен".
Сега остава да почакаме до откриването на автомобилното изложение в Токио, за да научим нещо повече за Mazda Takeri, а след това и за новото поколение на успешния модел 6.