Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Aston Martin Valhalla - звярът със скандинавски привкус, който ще кара Джеймс Бонд

Агент 007 застава зад вола на уникална по рода си кола Снимка: AstonMartin.com
Агент 007 застава зад вола на уникална по рода си кола

Има коли, има суперколи, а накрая ги има и колите, които Джеймс Бонд кара.

Всеки епизод от поредицата предизвиква напълно логично любопитство - коя ще е красавицата, която този път ще бъде "момиче на Бонд", кой ще бъде злодеят и как ще се опитва да унищожи света... и, разбира се, какъв автомобил ще кара Бонд този път.

В "Смъртта може да почака" легендарният шпионин отново сяда зад волана на Aston Martin.

Британската класика пристига с нов прочит със скандинавски привкус, най-малкото защото носи името Valhalla.

Колата беше представена в Дубай и от нея ще бъдат произведени едва 500 бройки. Според слуховете обаче по-голямата част от тях вече са разпродадени и към момента са налично около 100 автомобила. Възможно е докато четете тези редове, луксозният спортен автомобил вече да е напълно изчерпан.

За филма с Даниъл Крейг са произведени четири броя от Valhalla, които най-вероятно са оборудвани допълнително с различни шпионски джаджи. А и както знаем, любовта на Джеймс Бонд към Aston Martin не е от вчера. Шон Конъри подкарва автомобил от бранда още през 1964 г. в "007: Голдфингър".

Колкото до името, тук брандът следва ясно установена система. Традицията името на колата да започва с V, точно както при Vanquish, Vantage, Varage и Valkyrie е спазена.

Наименованието Валхала се отнася до скандинавската митология, където така се нарича замъкът в небесния рай, в който отиват загиналите смели войни. И за да е завършена наследствеността, от Aston Martin наричат новия автомобил "син на Валкирия".

Valhalla обаче има амбициите да е първата високотехнологична кола на британската марка.

Тя идва с редица екстри, някои от които са леко озадачаващи. Веднага се забелязва, че колата няма странични огледала - две камери, разположени под предните стъкла, следят какво се случва встрани и зад автомобила.

Страничните "крила", които имат за цел да засилят аеродинамиката на Valhalla, използват технология, разработена от НАСА. Ниският спортен профил е така проектиран, че представянето и на магистрала, и на спортна писта да е еднакво бързо, но и стабилно.

Фаровете не са изработени по стандартния фабричен начин, а са направени от специален 3D принтер и светят с 50% по-силно от обикновените Aston Martin фарове.

Интериорът на суперколата не отстъпва на впечатляващата и агресивна спортна външност. Едно от по-спорните решения е липсата на инфотейнмън система. Няма тъчскрийнове и дисплеи, а вместо тях има поставка за смартфон и нищо повече.

Във волана е вграден сензор за сърдечния ритъм.

Не очаквайте да видите и озвучителна система, която стандартно се среща при автомобилите. Valhalla използва уникален по рода си панел, който започва от едната врата, минава през цялото предно табло и завършва до другата врата.

Освен че изглежда стилно и красиво, панелът осигурява 3D озвучаване на купето.

Под капака пък се крие шестцилиндров турбо двигател със завидните 980 конски сили. Колата е изработена от карбонови нишки и така постига теглото от 1350 кг. Извън тези цифри от Aston Martin не споделят повече подробности за представянето на модела на пътя.

Очаква се обаче статистиките да са на ниво, все пак началната цена на Valhalla започва от 1,1 млн. долара. Освен това автомобилът има възможно най-страхотно рекламно лице - самият Джеймс Бонд.

 

Най-четените