За Acura в повечето случаи не се говори много, макар че луксозният бранд на Honda има какво да предложи откъм скорост, азиатски перфекционизъм и приятен дизайн. Японската компания обаче е на път да промени нагласите към себе си с новия си спортен седан, изграден на иновативна платформа и снабден с ново поколение по-мощен двигател.
Колата трябва да е официално на пазара догодина, но от Acura избързаха и вече на няколко пъти събудиха любопитството на публиката с различни тийзъри и продуктови снимки, последните от които дойдоха тази седмица.
Автомобилът - Acura TLX Sedan - ще е пряк наследник на TLX от 2015 г., който е сред най-успешните модели на марката.
Новото поколение на луксозния седан е с чувствително променена предница, която вече може да се похвали с по-масивна предна решетка и леко променена форма на фаровете. Интересно е и каква ще е платформата, която Acura е разработила специално за серийното производство на TLX 2021, защото предшественикът от 2015 г. се произвежда на същата платформа, на която и Honda Accord.
Една от продуктовите снимки подсказва, че седанът ще е снабден с не едно, а с две контролни рамена, които би трябва да осигуряват по-малко триене, по-качествен контрол върху гумите и оттам - по-добро и прецизно представяне на автомобила на пътя.
До 2014 г. Acura често използва точно тази технология с аргумента, че тя предоставя усещането за истински и качествен контрол върху всяко движение на колата, дори и при най-лекия завой.
Японската фирма обаче обещава не просто леко изменен екстериор и прецизно управление, а истински "пълен редизайн". Това включва и нов трилитров шестцилиндров двигател с турбокомпресор, който осигурява 290 конски сили и впечатляващо ускорение. Седанът ще има и вариант с четирицилиндров двигател и 252 конски сили. Скоростната кутия и в двата случая се очаква да бъде автоматична с десет степени.
Интериорът се очаква да е подобрено копие на купето на кросоувърът Acura RDX.
Този вътрешен дизайн е смес между спорт и лукс, като последният включва седалки от естествена кожа, 10,2-инчов тъчскрийн на инфотейнмънт системата и достатъчно просторно купе, което позволява пътниците да се чувстват комфортно.
От Acura акцентират повече на качеството на изработката в интериора, отколкото на скъпи материали, но все пак избягват неща като седалки от рециклирана пластмаса и тапицерия от рециклиран филц.
В Acura RDX има някои приятни екстри като амбиентно осветление, две зони за климатизация, допълнителна вентилация на предните седалки и безжично зареждане за смарт-устройства - детайли, които няма причина да не бъдат добавени и към новия спортен седан TLX.
Инфотейнмънт системата ще премине през ъпдейт, който ще предложи по-подредени менюта и по-приятна за потребителя графика - неща, за които кросоувърът на японската фирма получава немалко критики въпреки достатъчно големия си дисплей и удобните допълнителни бутони за контрол над автомобила.
Все пак надеждите са всеки елемент на Acura TLX да бъде поне с идея по-изпипан от този на останалите коли на бранда.
Пътят на спортния седан до серийното производство се оказа учудващо кратък, затова мнозина се надяват бързането да си е заслужавало.
Прототип на Acura TLX е показан още през ноември 2019 г. на автоизложението в Лос Анджелис, но тогава моделът е само на ниво концепция. От "Jalopnik" посочват, че изложеният автомобил е по-скоро лъскав макет на реална кола, отколкото концептуален автомобил, който предстои да навлезе в масово производство.
Даже вратите на прототипа не се отварят, а на екипа на изданието е обяснено, че така или иначе в купето няма нищо.
Противно на видяното от екипа на "Jalopnik", изпълнителният креативен директор на Acura - Дейв Марек - заявява, че автомобилът е много близо до това да влезе на поточните линии. Появилите се след това тийзъри и уж случайно изтекли от компютрите на дизайнерите скици и снимки доказват, че Марек е бил прав - колата смело върви към премиера в средата на 2020 г.
По неговите думи Acura TLX 2021 ще бъде "най-бързият, най-лесен за управление и най-прецизен на пътя спортен седан", който компанията някога е произвеждала.
Това, което обаче Марек премълчава и което Acura всъщност иска от спортния седан, е той да бъде първият им автомобил, който категорично се разграничава от Honda и то не само с логото.