Още в края на миналата година от McLaren представиха нова суперкола, която ще се появи на пазара през 2020 г. Името на модела е Elva, а на първите продуктови снимки той е в черно и цвят металик.
Малко по-късно се появиха и кадри в тъмносиньо.
Сега компанията решава да повдигне още малко завесата, дава повече информация за спортния автомобил и представя негов вариант и в оранжев металик.
Става ясно, че Elva разполага с впечатляващите 804 конски сили, които постига благодарение на осемцилиндров двигател. Моделът е по-лек и по-бърз от друга суперкола на бранда - Senna, който има 789 конски сили. Новият Elva вдига от 0 до 100 км/ час за 3 секунди, а от напълно спряло положение стига до 250 км/ час за 6,7 секунди.
Името на новия автомобил е директна препратка към спортните коли на McLaren от 60-те, които са проектирани лично от Брус Макларън. Като ветеран от Формула 1, той със сигурност е разбирал от аеродинамика и сега съвременните инженери решават да му отдадат заслужено уважение.
Още от пръв поглед си личи, че екипът от дизайнери на McLaren се е постарал, независимо дали гледате вариантите на автомобила в синьо и черно, или тези в светлия металически цвят. Колата е с много нисък спортен профил с тесни, бадемовидни прорези за предните фарове.
Може би най-забележителното в Elva е липсата на предно стъкло.
Подобно нестандартно решение спомага за скоростта и представянето на пътя, макар че не се възприема добре от всички клиенти. McLaren обаче решават да следват неотменно традициите на спортните коли от средата на миналия век и смело маха предпазното предно стъкло.
Все пак компанията подчертава, че всеки потенциален купувач е важен и затова има опция все пак стъкло да бъде добавено, за да не се налага шофьорът и неговият спътник да пътуват с каска или минимум с предпазни очила. От McLaren обаче бързат да допълнят, че аеродинамичният дизайн на автомобила позволява напълно спокойно каране дори и без тази екстра и оставят избора изцяло на клиента.
А интериорът на Elva е проектиран така, че да не отстъпва на спортната и ексклузивна външност. За ужас на природозащитниците двете седалки са тапицирани в напълно естествена кожа, а не с така модерните напоследък имитации, изработени от рециклирана пластмаса.
Между седалките е разположена конзола, на която обаче няма да откриете скоростен лост - контролът става изцяло с бутони. Точно над конзолата е разположен 8-инчовият тъчскрийн на инфотейнмънт системата, откъдето се регулира температурата в купето и редица други показатели.
От McLaren Elva ще бъдат изработени точно 399 бройки.
Част от тях най-вероятно ще стигнат до състезателните писти на Северна Америка и Европа, но други ще отидат при крайни клиенти, които нямат нищо общо с професионалните автомобилни състезания.
Базовата цена на Elva е 1 690 000 долара, като в тази сума не влизат абсолютно никакви екстри като предното стъкло например. Предполага се обаче, че новата спортна кола ще представлява интерес основно за състезатели и колекционери, за които цената няма значение.
В крайна сметка McLaren Elva е опит да се придаде нова форма на класическите спортни автомобили от времето на Брус Макларън, когато скоростта и представянето на пистата или на пътя е далеч по-важно от високите технологии.