Този модел е първото Lamborghini, което се показва пред света на автоизложението в Женева през 1964 г. като съперник на Ferrari. Колата се появява с V12 двигател с 270 конски сили и съвсем резонно предизвиква силно впечатление сред журналисти и фенове. За съжаление са създадени само 120 бройки от този шедьовър, така че би било доста трудно да го прибавите към колекцията си с ретро автомобили.
Aventador, известен още като Дивия бик, дебютира на автосалона в Женева през 2011 г. И въпреки че първоначалната бройка, предвидена за производство, е 4000, тя бързо набъбва до 5000, след като се оказва, че всички желаят Aventador. Под капака на този звяр мъркат 690 коня и той достига скоростта от 100км/ч само за 2, 9 секунди. Днес Aventador е сред най-успешните модели на Lamborghini.
Всички мъки на този свят могат да бъдат удавени в тази кола. Diablo е ултимативният дявол: той е първата кола на марката, която стига заветните 200км/ ч. Дяволът нежно заема мястото на своя предшественик Countach със своя деветдесетарски стил, роден от гения на Марчело Гандини. Суперавтомобилът развива 492 конски сили.
Ако има едно SUV на този свят, което си струва да бъде възкресено, то това е именно LM002: най-лудата кола на 80-те. Под капака му бушуват 455 к.с., а 100-те км се достигат за 7,7 секунди. Все пак, този модел е част от Lamborghini Militaria: коли, предназначени за шофиране във военни зони. Представете си само колко ще е сладък в пастелно розово.
Дори когато играят на сигурно, Lamborghini просто не успяват да направят скучен автомобил. Кръстен на майския бог на стихиите, Huracan е колата, която идва на мястото на Gallardo. Той се появява през 2014 г. в Женева и бързо превзема вниманието на автомобилните почитатели. До момента това е най-продаваната кола на марката: 14,022 урагана летят по улиците на света.
Espada е единственият четириместен модел на Lamborghini, който не е SUV. С 3,9-литров V12 двигател и 321 коня, моделът е доста впечатляващ за 70-те години на 20 век. Тази кола също е дело на легендарния Марчело Гандини, дизайн бащата на Miura и Countach. Може да изглежда малко особено, но би било много елегантно да го шофираме по улиците на Ел Ей.
Murcielago прилича на театрален автомобил, който е проектиран единствено, за да спира дъха с външния си вид, но това е далеч от истината. Сърцето и душата на този модел е шофьорското преживяване, изпълнено с наелектризиращи моменти и ускорен сърдечен ритъм. Наистина, на фона на някои по-съвременни суперколи, 580 к.с. не звучат като нещо шокиращо, но духът на този модел е това, което го прави специален.
6 елемента: земя, вода, въздух, огън, лудост и визия. Това съдържа рецептата, от която се ражда Sesto Elemento. Всъщност, името на модела не идва от елементите на природата, а индикира атомното число на карбона. Всичко в този модел е от карбон, дори колелата, и той тежи малко повече от един тон, въпреки че се радва на приличните 562 к.с.
Трудно ще намерите Countach по гаражите, но за сметка на това той има своето място по плакатите на тийнейджърите, расли през 70-те и 80-те. Това е колата, която ги е карала да мечтаят: идваща сякаш от друг свят, тя се появява за първи път през 1971 г. в Женева. Наследникът на Miura често е бил обвиняван в изродски външен вид, но истината е, че единственото по-лошо от грозна кола, е скучна кола. А Countach не е нито едно от двете.
Когато Майлс Дейвис чупи крака си в катастрофа, докато шофира своето Lamborghini Miura, първият въпрос, който задава, е "Добре ли е колата". Поне така разказва история, публикувана в Jalopnik. Не можем да обвиним джаз музиканта в неадекватност: Miura е красив и секси автомобил, който си струва всяка стотинка и всяка емоционална реакция. За първи път Miura вижда света в Женева през 1966 г. и оттогава, автомобилната индустрия не е същата. За времето си това е най-бързата производствена кола, която с появата си завинаги променя правилата на играта в автомобилното строителство. И за това сме ѝ благодарни.