Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Toyota GR86 - идва ново поколение на японската спортна класика

Subaru BRZ също ще претърпи "пълна промяна" Снимка: Toyota
Subaru BRZ също ще претърпи "пълна промяна"

Toyota иска още по-богато портфолио със спортни коли. Все пак това е брандът, който е дал на феновете на бързите скорости модел като Supra. През 2020 г. тази бегачка получи своя заслужен ъпдейт с нов, по-агресивен дизайн, но на съвсем приемлива цена, чувствително по-ниска от тази на Porsche и Lamborghini.

Сега е време друга спортна класика на Toyota да претърпи "пълна промяна". Toyota 86, която на някои пазари е позната и като GT86, ще премине през сериозен редизайн, под капака също ще има някои промени, а новото име е GR86.

Според изданието "Autocar" следващото поколение спортно купе ще се появи на пазара не по-рано от 2021 г.

Никак не е изключено пандемията от коронавирус да забави допълнително амбициозните планове на Toyota, но за момента компанията се надява още догодина да зарадва почитателите си с GR86. Автомобилът ще бъде изграден на същата обновена платформа, на която ще стъпи и следващото Subaru BZR. Дебютът на BZR също е предвиден за 2021 г., но за това малко по-нататък.

Toyota GT86 Снимка: Toyota
Toyota GT86

Въпросната платформа в комбинация с четирицилиндровия 2,4-литров двигател ще осигурява 252 конски сили - с 55 повече от настоящия GT86. Малкият двигател най-вероятно ще успее да достигне подобни показатели, защото моделът за първи път в историята си ще е снабден със суперкомпресор. Така GR86, който не може да се похвали с кой знае колко високи продажби, трябва да се превърне в ключов модел от каталога на Toyota.

Оплаквания като това, че GT86 не предлага достатъчно мощност и скорост, както и че интериорът на иначе изпипания откъм дизайн модел изглежда евтин, ще бъдат коригирани. Колкото до промененото наименование, то е анаграма на серията автомобилни състезания Gazoo Racing и трябва да позиционира колата в сегмента на GR Supra и GR Yaris - спортната модификация на малкия, пъргав автомобил.

Засега няма по-подробна информация в тази насока, но GR86 би трябвало да се предлага както с шестстепенна ръчна, така и с автоматична скоростна кутия.

Интериорът определено ще премине през сериозен ъпгрейд и купето ще придобие далеч по-луксозен вид, а освен това ще бъде снабдено с редица нови технологии. Със сигурност повече не трябва да се чуват оплаквания за евтино и "твърде бюджетно" усещане, когато шофьорът седне зад волана на GR86.

Към момента не е известно дали от Toyota ще се придържат към варианта с четири седалки, или в крайна сметка ще се приближат повече до други спортни образци на автомобилизма и ще преминат на скъсено купе с две седалки. Според "Autocar" е по-вероятно колата да остане с четири седалки и да се опита с това да пребори други конкуренти, които не предлагат толкова пространство в интериора.

Subaru GT86 Снимка: Toyota
Subaru GT86

Всички тези промени - по дизайна, под капака и в купето - със сигурност ще вдигнат цената на Toyota GR86. В момента базовият вариант на GT86 се предлага за около 29 хил. долара, с което идва 6-степенна автоматична или ръчна скоростна кутия, седалки от естествена кожа и 4,2-инчов тъчскрийн дисплей на инфотейнмънт системата.

Следващото поколение на японския спортен автомобил ще се предлага на цена, която ще започва поне от 30 хил. долара.

Колкото до Subaru BRZ - промяната при него ще следва пътя на тази в GT86 и ще включва по-мощния 2,4-литров двигател и дизайн, който по думите на създаделите, "ще отговаря на очакванията на една нова ера". За да се постигне тази нова визия, през юли тази година от Subaru спират да приемат поръчки за настоящия BRZ, за да се фокусират върху промените по него.

Subaru BRZ 2020 Снимка: Subaru
Subaru BRZ 2020

Премиерата и на двата автомобила е предвидена за периода февруари-април 2021 г., когато се провеждат и някои от най-важните мото-изложения. Разбира се, коронавирусът може да провали плановете за бляскаво представяне през следващата пролет и дори да ги отложи за 2022 г., както спекулираха вече някои специализирани издания.

За момента обаче японският концерн не изглежда чак толкова притеснен от пандемията и явно продължава работата си по новите модели с пълна сила.

 

Най-четените