Възможно ли е класика като Volkswagen Golf да стане едновременно още по-комфортна за големи семейства и в същото време с още по-спортно представяне на пътя?
Оказва се, че такова животно наистина има, след като немският концерн представи VW Golf R Wagon. Компанията сериозно залага на гамата си от SUV модели, но явно няма да се откаже и от комбитата като елегантни, удобни и подходящи за дълги пътешествия коли.
Golf R Wagon е изграден на същата платформа, върху която се прави и новият T-Roc R.
По-дългата база позволява да бъде добавен обширен панорамен покрив, както и по-мощен двигател, който достига до 315 конски сили.
Разбира се, в този клас има автомобили и с още по-впечатляващо представяне като например Audi RS6 Avant, но от друга страна Golf е синоним не само на скорост и комфорт, а и на бюджетна цена.
Комбито на Volkswagen вече достига дължина от 4,65 метра и е със 108 килограма по-тежък от хечбек варианта. Това си има и своите предимства, защото Golf R Wagon е с 60 на сто по-просторен багажник от по-малкия си събрат.
Ако задните седалки са в нормално положение, багажникът е с обем от 1230 литра, а ако облегалките им бъдат свалени обемът достига до 1642 литра. Купето е допълнително подсилено от хромирана рамка. Хромирани са и 19-инчовите джанти, както и детайлите по предната част.
Комбито ще се предлага само със седемстепенна Direct Shift скоростна кутия и ускорява от 0 до 100 км/ час за 4,8 секунди.
Тя позволява както автоматично, така и ръчно превключване на скоростите от перата на волана. Колата е и с автоматично адаптивно окачване и пет режима на шофиране - стандартен, комфортен, спортен, състезателен и дрифт.
Последният позволява задвижването да се прехвърли изцяло върху задните гуми. При стандартния и комфортния режим задвижването е на четирите гуми едновременно.
При стандартния режим на каране разходът е 7,4 на 100 километра. Разходът на гориво, режимът на шофиране и куп други показатели могат да бъдат следени в реално време на 10-инчовия дисплей на инфотейнмънт системата.
На седалките има избродирана буквата R, която да напомня за специалната серия на Volkswagen, като видът им е допълнен от синьо каре. Удължената база предлага и по-голямо пространство за пасажерите на задните седалки.
Най-базовата версия на VW Golf R Wagon ще е 69 хил. евро, което е напълно приемливо за бърза, но семейна кола.
За момента автомобилът ще се предлага само на европейския пазар, а от американското издание Car and Driver вече изразиха недоволство, че няма да имат шанс да си закупят подобна кола скоро.
В Европа пък срещу допълнително заплащане клиентите ще могат да добавят екстри като ултраспортни седалки, 30-цветно осветление в купето и по-мощно озвучаване.