Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

България се отказва от европарите за АМ "Струма" през Кресненското дефиле

Проектът обаче остава "приоритетен" и страната не се отказва от него. Снимка: Агенция "Пътна инфраструктура"
Проектът обаче остава "приоритетен" и страната не се отказва от него.

България оттегля апликационната форма, с която кандидатстваше за европейско финансиране за изграждането на автомагистрала "Струма" през Кресненското дефиле. Страната обаче не се отказва от проекта и продължава да го разглежда като "приоритетен", съобщиха от Агенция "Пътна инфраструтура".

"Решението не го стопира, а ще ускори екипната работа на всички институции, ангажирани с разширението на единствения "тесен участък" по направлението до границата с Гърция", пише в съобщението на агенцията.

Днес, 15 януари, българската страна е информирала Европейската комисия за решението си да оттегли Формуляра за кандидатстване за финансиране на лот 3.2 от Кохезионния фонд на ЕС.

"Институциите продължават работа по подготовката на апликационната форма с оглед на приоритетите в сферата на екологията на новата Европейска комисия, която вече представи своя Европейски зелен пакт", посочват от АПИ.

Допълват, че решението да не се търси европейско финансиране е било взето след "задълбочен анализ, множество експертни разговори и специално допитване до обществено мнение", което "категорично" определило, че "Струма" трябва да бъде довършена през Кресненското дефиле с оглед на пътната безопасност.

Строежът на автомагистралата в този район стана повод за протести на природозащитници, които настояваха трасето на "Струма" да бъде изнесено извън дефилето, за да не се нарушава биоразнообразието. Според писмо на Европейската комисия от края на миналата година стана ясно, че са нарушени и европейски екологични директиви, както и че има разминавания в броя на одобрените съоръжения.

В съобщението на АПИ се посочва, че избраният Източен вариант Г 10,50 отговаря в най-голяма степен на "техническите, социално-икономическите и екологични изисквания", но въпреки това - за максимална прецизност относно въздействието на строежа върху видовете и местообитанията, обект на опазване в дефилето - държавата ще пристъпи към "определянето на специфични консервационни цели и мерки".

Предстоят различни мерки по съществуващия път Е-79 - като модифициране на водостоци, монтиране на мрежи край пътя и др. Ще се прецени и дали може да се изгради видео система за наблюдение и система за пренасочване на трафика.

 

Най-четените