Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Инженер: Всички мостове по АМ "Хемус" са за ремонт

Причината - агресивните средства, с които пътищата се обработват зимно време Снимка: Wikimedia Commons, Valkov
Причината - агресивните средства, с които пътищата се обработват зимно време

Всички мостове и виадукти по АМ "Хемус" са за ремонт. Това заяви пред bTV инж. Петър Кичев от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране.

По думите му на магистралата между тунел Витиня и втория тунел, всички съоръжения са за ремонт. "Не мога да кажа, че са опасни, но има известна доза риск", уточни той.

"Необходим е основен ремонт през 10 г. заради агресивните средства, с които пътищата се обработват зимно време", посочи специалистът.

Кичев добави, че не е нужно човек да е специалист, за да прецени сам какво е състоянието на мостовете, докато шофира по тях.

"Да, притеснявам се, когато пътувам, макар че например съм участвал в реконструкцкията на моста "Бебреш", заяви инженерът и допълни, че като минава там по-тежка машина, потъването на моста е осезаемо, макар и да е нормално при такива конструкции.

По думите му оголени арматури и паднали бетони, каквито се виждат на този мост, са недопустими. При наличието на такива проблеми те трябва да бъдат затворени, предупреди експертът.

Според инж. Александър Тодоров от Института по пътища и мостове обаче ремонт на най-високият виадукт у нас край Бебреш е извършен през 2015 г. и всички препоръки са изпълнени. Той е категоричен, че в момента няма място за притеснение и мостът е сигурен.

Според него не може да се прави сравнение с трагедията с моста в Италия, тъй като конструкциите на двете съоръжения са тотално различни.

 

Най-четените