Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Започва делото за автобусната катастрофа на АМ "Тракия"

Шестима души загинаха при обръщането на автобуса през април 2018 г. Снимка: бТВ
Шестима души загинаха при обръщането на автобуса през април 2018 г.

Прокуратурата внесе обвинителния акт за автобусната катастрофа на АМ "Тракия", при която загинаха шестима души. Подсъдима по делото е 30-годишната Цвета Таскова, срещу която беше повдигнато обвинение за причиняване на ПТП, довело до загуба на живот и наранявания с различна тежест. Общо 17 от пътниците са със средни телесни повреди.

От съобщението на прокуратурата стават ясни конкретните детайли около момента на сблъсъка между лекия автомобил, управляван от Таскова, и автобуса на "Юнион Ивкони".

"Около 11:15 ч. на 13.04.2018 г. Ц.Т. управлявала лек автомобил „Рено", с посока на движение от гр. Пловдив към гр. София, по автомагистрала „Тракия". В района на 28-ми км управляваното от обвиняемата МПС застигнало движещ се пред нея автобус „Мерцедес", собственост на „Юнион Ивкони" ЕООД, изпълнявал редовна линия от гр. Бургас за гр. София. Жената предприела маневра „изпреварване", като ускорила скоростта. В момента, когато се изравнила с автобуса, Т. забелязала, че колата й се отклонила твърде много вляво и застрашително се доближила до металната мантинела, разделяща двупосочното движение по магистралата. При това, обвиняемата рязко завила вдясно към автобуса и веднага отново завила волана вляво, за да предотврати удар с него.

Изплашена, Ц.Т. направила трета маневра обратно вдясно, при което автомобилът й започнал да се клати и ударил с предната дясна част пътническия автобус. Последвало приплъзване на „Рено" и достигането му до предната ос на автобуса. Предната дясна гума на колата се вклинила в предния ляв калник на автобуса. Външната част на дясната гума на лекия автомобил била срязана и блокирана в калника на „Мерцедес".

По този начин гумата на лекия автомобил променила посоката на движение на автобуса вдясно. Водачът му нямал никаква възможност да я промени и въпреки задействаните от него спирачки и опита да завие наляво, продължил да се движи вдясно. „Мерцедес" преминал косо през „аварийната" лента и банкета и с челната си дясна част навлязъл във водосточна канавка. Автобусът се наклонил вдясно, при което лекият автомобил се откачил от него и се установил на място наоколо. При накланянето на автобуса, дясната странична част опряла в земната повърхност. В това положение, триейки се в земята, продължило движението му напред около 20-30 метра", се казва в съобщението на прокуратурата.

Обвинителите посочват изрично, че Таскова се е обадила незабавно на телефона за спешни случаи 112 и е помагала на пострадалите от катастрофата, "предоставяйки телефон и вода".

"Според заключението на назначената по делото автотехническа експертиза непосредствено преди ПТП двете МПС са били изправни. Автобусът се движел със скорост 120 км/ч., а лекият автомобил със 100 км/ч. Причините за настъпване на тежкия пътен инцидент са субективните действия на обвиняемата Ц.Т., която по време на изпреварване не е осигурила достатъчно странично място между двете превозни средства. За нея ударът е бил предотвратим, ако бе осигурила минимална странична дистанция от минимум 1,16 метра, докато за водача на автобуса той е бил неминуем", се казва още в съобщението.

Предстои съдът да назначи дата за разглеждането на делото.

 

Най-четените