Facebook въвежда ново решение, с което да гарантира на потребителите си в България по-автентично и, предполага се, по-интересно за тях съдържание в потока за новини (News Feed).
Социалната мрежа ще класира индивидуално за всеки потребител публикациите, които сметне за важни за него самия.
Подборът ще става на база на предишната му активност и по този начин ще се подрежда News Feed-ът.
Промяната в алгоритмите на Facebook има за цел по-малко показване на така наречените кликбейт постове, чиято основна цел е чрез сензационни заглавия да привличат повече кликове.
Подобни публикации са оформени еднотипно и съдържат линк, придружен с манипулативни и подвеждащи заглавия като "Скандално!" и "Няма да повярвате какво направи тя!".
Мярката трябва да засегне и спам-постингите, които карат потребителя да хареса, сподели или коментира съдържанието с цел то да достигне до по-широка аудитория.
Такива постове би трябвало да се появяват в потока ви от новини много по-рядко.
Според Facebook промяната няма да засегне страници за новини, които публикуват прозрачно съдържание. Условието е заглавието на споделеното да дава достатъчна яснота за съдържанието му.