Лидл България излезе с официална позиция, в която поднася извинения за казуса с опаковките на продукти от серията "Гръцка седмица", от чиито илюстрации на православни храмове от остров Санторини бяха изтрити християнски кръстове.
Българското подразделение на германската верига уточнява, че дизайнът се зработва от международен екип и е унифициран за всички държави, в които работи компанията.
Актуалната българска брошура също съдържа промоционални гръцки продукти от собствената марка "Eridanous", на които се виждат "поправените" кубета на Санторини.
"Към последните извинения, поднесени от страна на търговската верига на централно ниво и в различните държави, Лидл България, като българско дружество, изразява още по-силната си мотивация да поднесе своите искрени извинения.
От встъпването си преди седем години в страната, Лидл България многократно е доказвала с цялата си дейност дълбокото си уважение към българското историческо наследство, традиции, култура и религиозна идентичност", казват от компанията.
"Бихме искали да уверим всички потребители, че приемаме повече от сериозно споделените коментари и реакции и сме напълно съгласни, че дори в глобалния свят е наложително международните компании да отчитат и уважават всички аспекти на културни, религиозни и други възприятия на потребителите.
Затова Лидл България поема ангажимента да предаде коментарите и реакциите към централата на компанията в Германия и екипа, отговорен за създаване на дизайните на опаковките, за да бъде взето предвид при разработването на етикетите в бъдеще", посочват още в съобщението.
Случаят доби популярност след сигнал на зрител до белгийската телевизия RTL. Пред медията, говорител на Lidl обясни дизайна на гръцката серия с политиката на компанията да бъде "религиозно неутрална" и да не използва символи на вероизповедания върху продуктите си.