Стрелбата с гранатомет срещу Алексей Петров не е "активно мероприятие", а е целяла унищожаването му. Това коментира пред БНР експертът по сигурността Иван Бояджиев, бивш зам.-кмет по сигурността на София.
Той определи атентата като "терористичен акт", без значение от личността на обекта на покушението.
Само един от снарядите се е взривил, при това без да уцели автомобила на Алексей Петров. Другият снаряд се е врязал в бронята на колата, без да експлодира. Колата, с която се е движил Петров, е със 7-степенна защита, твърдят източници на БНР.
Според Бояджиев има три възможни причини опитът за убийство да е неуспешен: близкото разстояние между стрелеца и автомобила на Петров, некачествен снаряд или необучен стрелец.
"Такива оръжия не се срещат често, трябва стрелецът да бъде много добре обучен, за да свърши работа. За да бъде запознат с гранатомета, той трябва да има достъп до много снаряди", казва експертът по сигурността.
Бояджиев припомни, че това не е първият случай, при който в София е правен неуспешен опит за атентат с гранатомет.
През 2000 г. джипът на Поли Пантев беше взривен с гранатомет край Зоопарка на Симеоновско шосе. Пантев обаче оцеля при опита за убийство.
През 2001 г. приближеният до Пантев - Георги Пехливанов, бе обстрелван неуспешно с гранатомет край столичния басейн "Мария Луиза".
Той коментира, че е удивен как е възможно в центъра на София да се стреля с армейско въоръжение.
"РПГ-тата са предназначени само за военни цели. Много е странно как може да имаш за частно ползване", каза Бояджиев. "Работата на МВР не е да прави социологически проучвания за катаджийските катастрофи и за зимните гуми, а да си свършат работата и да заловят извършителите", каза той.
Бившият главен секретар на МВР Николай Радулов коментира, че вероятната причина за спасението на Петров е била комбинацията между неопитен стрелец и добрата защита на автомобила.
Радулов заяви, че всеки, който е стрелял с гранатомет, знае, че при стрелба на разстояние под 45 метра взривната част на устройството не експлодира.
По думите му Алексей Петров е бил подготвен за подобен атентат. Автомобили с подобно високо ниво на защита имат хора като Маджо или Златко Баретата, коментира Радулов. С подобна кола се е движил и покойният Милчо Бонев - Бай Миле, един от основателите на групировката СИК.