Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Спирането на "Хемус" – гордост за Лиляна Павлова

Във всяка една голяма обществена поръчка има много интереси, коментира Лиляна Павлова
Снимка: Webcafe.bg
Във всяка една голяма обществена поръчка има много интереси, коментира Лиляна Павлова

Строителният министър Лиляна Павлова е горда от спряната процедура за избора на изпълнители на 60-километровото трасе от магистрала „Хемус" от Ябланица до разклона за Плевен/Ловеч. Това стана вчера по разпореждане на премиера Бойко Борисов, а след това от МРРБ обясниха, че причината е в липсата на пари.

Междувременно премиерът Борисов обясни, че „витаят съмнения" за връзка на двете фирми с Делян Пеевски и Валентин Златев. Павлова твърди, че Борисов и МРРБ не си противоречат, а се допълват.

„Със спирането показваме, че нямаме зависимости. За нас е много важно да се разграничим от такива съмнения", каза Павлова пред Нова телевизия, изтъквайки, че има опит за дестабилизиране на правителство, подхранван от определени медии.

Тя потвърди, че цялата процедура е законна: „11 компании бяха допуснати да участват. Всяка една от тези компании са проверени дали отговарят на изискванията на закона. Имената и лицата, за които говорим, не стоят вътре в документите. Те са изрядни и правноиздържани консорциуми".

Според нея, след всяка една тръжна процедура, фирмите, които не са избрани, започват да обжалват и да намерят някаква причина. В случая с двата лота на "Хемус" това са турска и италианска компании, които подадоха жалби в съда. КЗК също не се е произнесла.

Павлова допълни, че правителството не е успявало да осигури остатъчен ресурс от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура", с които да финансира изграждането на „Хемус". С такива намерения била обявена поръчката, която приключи по Коледа с избора на обединенията "ПСТ Хемус 2" и "АМ Хемус лот 1", броени дни след отварянето на ценовите оферти.

„Разбрах не вчера, а много по-рано, че ще имаме проблем за финансирането. Можем да направим изчисления, че европейските пари няма да ни стигнат покрай дефилето на река Струма (бел. р. - последната част от АМ „Струма")", коментира Павлова.

Затога сега "Хемус" ще се строи със средства от държавния бюджет. За отсечката ще са нужни около 800 милиона лева, които ще дойдат от ефективната борба с контрабандата.

„Това ни дава възможност да прекратим търга, да изчистим съмнението от него, да започнем процедурата отново. Тя вече ще бъде обявена като процедура, която изцяло ще се финансира със средства от държавния бюджет и по този начин ще изберем изпълнители на ново в следващите месеци ", добави още регионалният министър.

 

Най-четените