Маркетинговият директор на фирмата-концесионер на лифта в Банско Иван Обрейков каза, че целта е да се вложат доста пари, само и само за да се облекчат посетителите на зимния курорт и да не чакат час и половина на опашки заедно с децата си.
В ефира на Нова ТВ той допълни, че не може да се обясни на хората, избрали да почиват в Банско, че има има едни, които протестират. Обрейков каза и че не е чул нито един екологичен аргумент от страна на протестиращите.
Според него "Юлен" не представлява монопол нито на Боровец, нито на Пампорово, нито на Добринище, които също са сред ски-центровете на България. Относно коментарите, че строежът на втори лифт е само претекст за презастрояване на природния парк, представителят на фирмата Петър Петров каза, че се смесват две намерения по изключително манипулативен начин.
От една страна е желанието на общината да урегулира строителството, а от друга - намерението за строеж на втори кабинков лифт. Той обаче е категоричен, че в планината е забранено изграждането на леглова база.
Обрейков от своя страна допълни, че от ски-центъра нагоре се строи само спортна инфраструктура, а в момента имиджът, който оставяме пред туристите, не е добър. Освен това на 35% от трасето за изграждане на втория лифт няма дървета, а има поляни.
Дължината му ще бъде 5,9 км и нови писти няма да има. Според Обрейков има "една група хора, които са се заклели да пречат на Бъглария" и на всеки един проект, който се случва в страната.
Изказването на представителите на фирма "Юлен" идва след многократни протести от страна на екоактивисти, които са против строежа на втори лифт над Банско.