Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Основната версия за инцидента с преобърнатия автобус остава преумора

Разпитаните свидетели казват, че шофьорът е бил преуморен Снимка: Getty Images
Разпитаните свидетели казват, че шофьорът е бил преуморен

Прокуратурата работи по три основни версии за инцидента, при който пътнически автобус се обърна на магистрала "Тракия" в понеделник вечер. Според основната версия налице е преумора и заспиване на водача.

Другите две версии са наличие на техническа неизправност или засичане на водача. Работи се и по трите предположения.

До момента разпитаните свидетели потвърждават, че шофьорът действително е бил преуморен и че е налице моментно заспиване, което е довело до загуба на контрол над превозното средство.

Предстои автотехническа експертиза, която да установи дали автобусът е бил изправен, както и какъв е бил механизмът за настъпване на катастрофата. Рейсът е имал монтиран аналогов тахограф, в който е била поставена стара карта.

Картата е на четири дена и върху нея писецът е записвал неколкократно, което прави записът нечетлив. Тахографите са въведени в България след приемането на страната в Европейския съюз. Те са техническо средство, което се монтира в автобуса и отчита разстоянието, времето, почивките, както и поведението на водача при управлението.

От фирмата-превозвач Юнион Ивкони излязоха с официално становище, според което шофьорът е почивал 24 часа преди курса. Преди да потегли той е дал и алкохолна проба.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените