Прокуратурата работи по три основни версии за инцидента, при който пътнически автобус се обърна на магистрала "Тракия" в понеделник вечер. Според основната версия налице е преумора и заспиване на водача.
Другите две версии са наличие на техническа неизправност или засичане на водача. Работи се и по трите предположения.
До момента разпитаните свидетели потвърждават, че шофьорът действително е бил преуморен и че е налице моментно заспиване, което е довело до загуба на контрол над превозното средство.
Предстои автотехническа експертиза, която да установи дали автобусът е бил изправен, както и какъв е бил механизмът за настъпване на катастрофата. Рейсът е имал монтиран аналогов тахограф, в който е била поставена стара карта.
Картата е на четири дена и върху нея писецът е записвал неколкократно, което прави записът нечетлив. Тахографите са въведени в България след приемането на страната в Европейския съюз. Те са техническо средство, което се монтира в автобуса и отчита разстоянието, времето, почивките, както и поведението на водача при управлението.
От фирмата-превозвач Юнион Ивкони излязоха с официално становище, според което шофьорът е почивал 24 часа преди курса. Преди да потегли той е дал и алкохолна проба.