Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Депутати искат криминализиране на споделеното пътуване

Според депутатите инкриминирането на нерегламентирания превоз е крайно наложително Снимка: iStock / Getty
Според депутатите инкриминирането на нерегламентирания превоз е крайно наложително

Депутати предлагат криминализиране и затвор за всеки, който предлага превоз срещу заплащане, без да има необходимите лиценз и регистрация.

Предложението идва от 15 народни представители от ГЕРБ, които искат промени в Наказателния кодекс, предава още bTV. Промените предвиждат от 3 до 5 години затвор за нелегален обществен превоз и до 10 години затвор за по-тежките нарушения.

В случаи на причинени значителни вреди на пътниците или получени неправомерно доходи ще се дължи и глоба от 5 до 10 хил. лева.

Според депутатите инкриминирането на нерегламентирания превоз е крайно наложително, тъй като в противен случай той не подлежи на никакви административни санкции.

Народните представители посочват и че нерегламентираните превозвачи води до нелоялна конкуренция и до изкривяване на пазара.

Официалните превозвачи застават твърдо зад предложенията за изменения. Те смятат, че превозването на цената на автобусния билет или по-ниско е нелоялно и вреди на легалния им бизнес.

Срещу подобна идея са хората, които се възползват от така нареченото споделено пътуване.

В социалните мрежи има десетки групи, където водачи предлагат споделено пътуване на цени, конкурентни и в много случаи в пъти по-ниски от тези на официалните превозвачи.

Искания за забрана на споделения превоз бяха включени сред изискванията на автобусните превозвачи, за да отменят протеста, който готвеха за 13 януари.

Все още не е ясно какви точно ще са критериите, според които един превоз ще бъде определян като обществен. Не се посочва и дали споделеното пътуване, каквото се организира в момента в социалните мрежи, ще попадне под ударите на закона.

Не става ясно и кой ще упражнява контрола, ако предложените изменения бъдат приети - КАТ, Тол управлението или Автомобилна администрация.

Най-четените