Хазартният бранш прояви готовност да си наложи регулации по отношение на рекламата, като я прекъсне изцяло в часовия пояс между 15 и 18 ч. през деня, освен ако в този период няма спортно събитие по телевизията.
Това съобщиха от Българската гейминг асоциация (БГА) по време на дискусия свързана с хазарта в Съвета за електронни медии (СЕМ).
Предложението идва на фона на запълнения ефир с реклами на различни хазартни сайтове по време на Световното първенство по футбол.
Браншът също така се ангажира да прекъсне съобщенията за размера на джакпота и бонусите, както и рекламирането по телевизия и радио на предметни награди като автомобили.
Условието е държавното тото да отговори със същите мерки.
Друг ангажимент на хазартния бранш е участващите в рекламите да имат навършени 23 години, както и да не се позиционират рекламни продукти в близост до училища. Освен това всяка реклама ще върви с призив за разумна игра.
Освен това ще бъде спряна и работата в интернет с партньори, които разпространяват агресивни съобщения за залагане.
Според председателя на БГА Красимир Доков подобни банери не идват от хазартните оператори, а са инициатива на некоректни партньори, които отклоняват голяма част от трафика към нелегални сайтове.