Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Маркет линкс": 80% от българите се притесняват за доходите си покрай кризата

56 на сто се опасяват, че покрай заразата и мерките за ограничаването ѝ могат да загубят работата си
56 на сто се опасяват, че покрай заразата и мерките за ограничаването ѝ могат да загубят работата си

Около 80% от българите се притесняват какво ще се случи с доходите им и очакват през настоящата година те да намалеят. Това става ясно от проучване на "Маркет линкс", проведено по поръчка на bTV сред 980 лица над 18 г. в периода 27-30 март по метода на телефонна и онлайн анкета.

Проучването представя картина за притесненията на българите относно ефектите на епидемията от коронавируса върху икономиката на страната, работата и доходите.

Данните от изследването показват, че 9 от 10 души изпитват притеснения за ефекта, който COVID-19 оказва върху икономиката на България покрай всички предприети мерки.

"След първоначалния шок, който донесе разрастването на епидемията и притесненията на гражданите как ще протече и как ще се справи управлението с нея, вече фокусът се измества към това какви ще са икономическите последствия за всички нас", коментира пред bTV социологът Добромир Живков.

Така 91% смятат, че всичко това няма как да няма въздействие върху икономиката, а 86% очакват тежка финансово-икономическа криза.

"Това опасение се подсилва и от ситуацията, която е в момента около 14% от българите работят от вкъщи, има неработещи индустрии, много хора са в неплатен отпуск, а доходите осезаемо започват да спадат", коментира Живков.

Така над половината от анкетираните - 56% - заявяват, че се страхуват да не загубят работата си, като 25% от анкетираните заявяват, че се чувстват силно застрашени от загуба на работното си място. 

Същевременно обаче Близо 60% от хората одобряват мерките на правителството за справяне с кризата. 17% коментират, че в една или друга степен са против действията на властите за ограничаване на заразата. 

"Този потребителски песимизъм на пазара, което неизбежно ще доведе и до спад на потреблението", обобщава Добромир Живков.

 

Най-четените