Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

НВО след седми клас: Учениците са вдигнали резултатите по математика

НВО след седми клас: Учениците са вдигнали резултатите по математика Снимка: БГНЕС

Седмокласниците у нас са вдигнали резултатите си на проведените през вече приключилата учебна година национални външни оценявания и от зрелостните изпити.

Това обяви служебният министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков на пресконференция за представяне на анализ на резултатите от Националното външно оценяване след седми клас днес в Министерството на образованието и науката.

Те са направили "сериозна крачка напред" за повишаване на резултатите си от Националното външно оценяване (НВО) по математика спрямо миналата година, докато оценките по български език и литература има незначителен спад, който е в рамките на статистическата грешка.

"Резултатът по Националното външно оценяване по български език и литература (БЕЛ) за 7 клас е 54.60 точки. Има известен спад от 44 стотни спрямо миналата година, но тази цифра е в рамките на статистическата грешка", коментира проф. Цоков.

Общо 18 седмокласници са изкарали максималните 100 т. по БЕЛ, докато тези с 0 т. са намалели - тази година те са 26, докато миналата са били 43.

Той посочи, че 50% от учениците са се справили успешно със задачите по български език и литература, които изискват разбиране.

"Положителното е, че нараства с 1 точка резултатът на учениците, които са работили по преразказа, което също е един добър фактор", заяви още той.

Министърът допълни като положителен аспект, че само 7% от учениците не са работили по преразказа, част от изпита.

Средният резултат от изпита по математика тази година е 42.9 точки спрямо 35.29 точки през 2023 г.

По думите на министъра най-осезаемо е повишението на резултатите по математика във Велико Търново, Разград, Шумен и Търговище.

"Можем да отчетем една успешна година като цяло, по-добрите резултати са резултат от работата за допълнително мотивиране на ученици и учители още от самото начало на учебната година. Когато се работи в спокойствие, има резултати", коментира още той.

Проф. Цоков изтъкна, че важен фактор за добрата подготовка на учениците и повишените им резултати е отличната работа на МОН и мотивацията сред учителите.







 

Най-четените