Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Общинари в София се хванаха на бас, ако поскъпването на “синя зона” облекчи трафика

Предложението за увеличение идва от екипа на Васил Терзиев Снимка: БГНЕС
Предложението за увеличение идва от екипа на Васил Терзиев

Екипът на столичния кмет Васил Терзиев и общинските съветници от "Продължаваме промяната - Демократична България" предлагат двойно увеличение на цените в "синя" и "зелена зона" в София, както и разширяването им към нови квартали и удължаване на работното им време.

Предложението гласи, че "синята зона" ще поскъпне от 2 на 4 лева на час, а "зелената" - от 1 на 2 лева.

Работното време и за двете ще бъде от 8:30 до 20:30 ч., а "синята зона" ще действа и в неделя.

Паралелно с това се предвижда и двойно поскъпване на таксите "скоба", "паяк" и служебен абонамент. Според общината мерките ще облекчат трафика и ще направят движението по-подредено.

"За първи път правим толкова мащабна анкета и тя е представителна - над 22 хил. души от всички квартали. Хората казват, че в центъра им отнема над 10 минути да намерят паркомясто и настояват зоните да стигнат до южните квартали, "Банишора" и район "Изток", обясни общинският съветник Симеон Ставрев (ПП-ДБ) пред bTV.

Въпреки това идеята разпали остри политически спорове. Общинските съветници от БСП определиха предложението като "санкционен режим" и "удар по джоба на хората".

"Попитали сте 100 човека и те ви казали - моля, удвоете ни цената за "синя зона". Това сериозно ли е?", запита иронично съветникът Иван Виделов.

С критики излезе и Делян Пеевски ("ДПС-Ново начало"), който нарече плана на Терзиев "скандален и безобразен".

••• Повече за предложението "червена зона" и защо то не беше прието научете тук:

В разгара на дебата част от съветниците дори се хванаха на бас: ако поскъпването наистина подобри трафика, ще правят лицеви опори.

Разчетите на Софийска община показват, че за разширяването на зоните и поставянето на табели ще са нужни над 11 млн. лева.

От ПП-ДБ обаче настояват 60% от приходите от паркиране да се връщат директно в бюджета на общината за инвестиции в инфраструктура, вместо да потъват изцяло в Центъра за градска мобилност.

Всички предложения за промени засега са на етап обществено обсъждане.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.

Най-четените