От гражданската организация "Спаси София" се обявиха против въвеждането на така наречената "Зона 30" в центъра на столицата, ако тя ще представлява само поставени знаци за ограничения на скоростта.
Според тях подобна мярка обаче е крайно наложителна.
От "Спаси София" подчертават, че "Зона 30" функционира в редица европейски държави като средство за успокояване на автомобилния трафик и насърчаване на пешеходното движение. По-ниската скорост води до по-малко пътни инциденти, но подпомага малкия бизнес и екологичната мобилност.
Организацията посочва още, че такива зони работят ефективно в страни като Австрия, Швейцария, Холандия и Германия, и то в големи градове като Мюнхен, Грац, Виена, Берн и Берлин.
Сред останалите плюсове на ограничението е повече спокойствие и комфорт за най-уязвимите пешеходци - децата, трудноподвижните хора и възрастните хора, както и стимулиране на придвижването пеш, с велосипед или с електрическа тротинетка.
Въпреки това "Спаси София" имат редица възражения срещу проекта на Столична община.
По мнение на гражданската организация общината се кани да въведе "Зона 30", но само като постави знаци за ограничение на скоростта и не направи никакви други промени. Те изискват вместо това да се направи цялостен ремонт и уширение на тротоарите, за да станат по-удобни за пешеходците.
Освен това от "Спаси София" настояват за нови пейки, контейнери, стойки за велосипеди и друга градска мебел, тъй като се предвижда засилване на пътникопотока извън този на автомобилите.