Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

За какво са ни магистрали, като не се чистят

Строителният министър Лиляна Павлова уволни трима души от ръководството на "Автомагистрали" ЕАД заради несправяне със ситуацията и зимното почистване. Но дали точно те са виновните
Строителният министър Лиляна Павлова уволни трима души от ръководството на "Автомагистрали" ЕАД заради несправяне със ситуацията и зимното почистване. Но дали точно те са виновните

В България за пътища се броят само магистралите и някои столични булеварди. А дори и тях не ги чистят както трябва. Пак се видя.

Като се има предвид колко километра магистрална мрежа имаме сега и колко ни готви премиерът-слънце, как ще го бъде, като стане повече в края на мандата?

Ще сключат договори с повече фирми за зимното почистване, или същите фирми ще имат повече договори, повече пари, за да чистят все така лошо - или просто да не чистят.

В България бедстват десетки селища, предимно в планините, по места, където по традиция не се хвърлят кой знай колко усилия за чистене. Част от тези пътища там са грижа на общините.

За тоя сезон зимното поскъпване на републиканските пътища ни струва със 17 млн. лева повече спрямо м.г. заради новите договори с фирмите, които са за 4-годишен период. Избрани бяха и фирмите, които ще чистят във всичките 28 области. Изобщо - всичко си беше наред. Само да не беше завалял сняг.

А повечето пари, които като данъкоплатци даваме, са главно за сметка на дупките по пътищата. Така държавата ни казва - или пътища като сирене, или почистени. Е, оказва се, че имаме в излишък и дупки, и лед.

Двете най-големи компании в бранша "Трейс" (която строи и магистрали) и "Холдинг Пътища" са спечелили най-много  договори за поддържане на пътищата, показва справка в регистъра за обществените поръчки, цитирана от Mediapool.bg. И още няколко, които могат да се преброят на пръстите на едната ръка, чистят останалото.

Както съобщи по bTV шефът на пътната агенция Лазар Лазаров, чак след три години ще могат да се правят нови договори за зимно почистване. И в тях вече да се плаща за свършена работа. Но защо пуснахме Росен Плевнелиев президент, преди да го питаме защо заложи тези критерии като строителен министър - защото по негово време се правеха търговете...

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените