Човек би си помислил, че супергеройството вече е затворена страница за него. Но няма как, в днешен Холивуд кариерата ти е заникъде, ако нямаш готовност да размахваш крайници, навлякъл маска и пелерина пред огромен грийнбокс.
Това важи дори за един все по-уважаван актьор и режисьор с пъстра и разнообразна гама от роли и филми. Именно Бен Афлек е следващият Батман в очаквания с нетърпение филм, в който човека-прилеп ще се изправи срещу Супермен.
На 41 г. Афлек ще е доста по-зрял от 30-годишния си опонент Хенри Кавил, изиграл Супермен в тазгодишния „Човек от стомана".
„Батман срещу Супермен" още е в пре-продукционен период и ще излезе през 2015 г., но вече предизвика много шум с избора на Афлек за ролята на Батман.
Звездата от „Армагедон" и „Пърл Харбър" определено е доста различен от предшественика си Крисчън Бейл, който несъмнено беше един превъзходен Черен рицар в трилогията на Кристофър Нолан.
Бейл привнесе за ролята цялата си репутация на избухлив немирник - та той беше човекът, изиграл главния герой в „Американски психар" и предизвикал шумни публични скандали със свои роднини, колеги и членове на снимачни екипи (развика се на осветител при снимките на „Темминатор: Спасение", б.р.).
Далеч по-спокойният Афлек все още не може да се измъкне напълно от някогашната си афера с Дженифър Лопес и общия им филм „Трудна свалка". Холивуд изглежда необичайно суров към него и така и не успява да му прости издънката.
Вече е бил Супермен
Странното тук е, че Афлек вече е бил супергерой. Той облече костюма на Деърдевил в „Дявол на доброто" от 2003 г., но не беше никак добре приет в ролята. За това спомогна и фактът, че като цяло филмът не се получи особено.
Още по-странното е, че Афлек вече е играл Супермен. Или по-скоро, играл е човек, който е играл Супермен. В „Холивудленд" от 2006 г. той беше Джордж Рийвс - артистът от 50-те, останал в историята с ролята на Супермен от дългогодишния телевизионен сериал.
Филмът по истински случай разказва как Рийвс не успява да си намери работа след края на сериала и впоследствие е открит мъртъв в апартамента си.
Афлек успя да улови тънкия абсурд, който съществува в носенето на пелерина и ролята му донесе награда за най-добър актьор от фестивала във Венеция.
Поне на пръв поглед това няма вид да се връзва особено с предстоящото му амплоа на Батман, но да не забравяме, че Батман е преди всичко мистериозният плутократ Брус Уейн. Нищо чудно Бен Афлек да се окаже много по-добър Брус Уейн, отколкото Крисчън Бейл някога е бил, и смокингът да му седи много по-добре от костюма с рогцата.
А дали не би се вписал най-добре на режисьорското столче?
И все пак един въпрос не спира да гложди поддръжниците на Афлек: нямаше ли да е по-интересно, ако той беше режисьор, а не главен актьор в „Батман срещу Супермен"? Всепризнатият му и широко награден филм „Арго" успешно и елегантно внуши усещания за героизъм, напрежение, динамика и драма.
А предходните му филми „Градът" и „Жертва на спасение" бяха тежки, откровени и добре разказани. Ако Афлек беше избран да режисира следващия Батман, най-вероятно щяха да преобладават въодушевените реакции, вместо сегашния гняв.
Но разбира се, режисьорското място вече е заето от Зак Снайдър. Повечето неща зависят от него и от сценариста Дейвид Гойер, който вече написа доста сценарии по комикси.
А що се отнася до Афлек, неговите триумфи най-вероятно тепърва предстоят, само че в амплоато на режисьор. Из тъмните улички на Готъм сити той може и да направи още една звездна роля, но бъдещето му изглежда от другата страна на камерата.