Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Тайните на онлайн секса

Най-популярното търсене от мъжете в PornHub? "Мама"... Снимка: Getty Images
Най-популярното търсене от мъжете в PornHub? "Мама"...

Първото пилотно изследване се случва през лятото на 2009 г. - над купа със спагети. Оги Огас, докторант в Бостънския университет, попада на съседска двойка във фоайето на затворения си жилищен комплекс.

Той не ги познава, но преценява, че може и да си заслужава да опита: Огас ги пита дали биха могли да му "помогнат" в изследване, което той извършва - огромно проучване на тема секс. Двамата се изсмиват нервно - но все пак са заинтригувани.

Четиридесет и осем часа по-късно тримата седят на червено винилово канапе, хапват паста, пийват червено вино и гледат нонстоп гей-порно. На заден план виси гигантски плакат на София Лорен, а мопсът на съседите сумти и души в краката на тримата. И те остават в тази поза в продължение на пет часа.

Поглед върху секса и възбудата през очите на невропсихолога

Това не е било оргия, нито е традиционно забавление за Огас - 40-годишен компютърен невропсихолог (който всъщност си има приятелка). Но докато колегите на Огас в докторантурата са се занимавали с писане на сложен компютърен код, той и неговият колега Сай Гадъм просто не можели да спрат да говорят за секс. И конкретно да обсъждат как човешкият мозък решава какво ни възбужда.

"Никой в нашата област не се е захващал с темата за сексуалното желание - и повечето ни колеги мислеха, че сме побъркани, че го правим," разказва Огас. "Но същите психически принципи, които важат за нашите по-висши когнитивни функции, са в сила и за сексуалното поведение."

И така започва "най-големият експеримент в света" на тема човешка сексуалност, както го наричат двамата в новата си книга "Милиард мръсни помисли". Те анализират резултатите от милиард анонимни търсения в Интернет, милион уебсайтове, еротични видеа, разкази, обяви за запознанство и цифровизирани любовни романи.

Огас и Гадъм твърдят, че са определили сексуалното поведение на повече от 100 милиона души, използвайки принципите на невропсихологията за намиране на обяснение какво ни кара да желаем (и сърфираме онлайн в търсене на) нещата, които правим.

Има всякакви екзотични секс-интереси, но не са твърде популярни

Констатациите на двамата обхващат ексцентрични интереси, които са твърде нецензурни за препубликуване (потърсете в Интернет "формикофилия", ако толкова ви интересува), както и основни истини за разликата между мъжката и женската сексуална психология (мъжете предпочитат изображения, докато жените отдават предпочитание на думите).

Въпреки че може и да не е най-академичният подход в изследването на човешката сексуалност - Кинси например за сравнение лично е интервюирал към 18 000 участници в проучването си, констатациите от него са повече от достатъчни, за да бъдат едновременно забавни и изненадващи за читателя. В книгата се очертават три основни теми, на които си заслужава да обърнем внимание:

Ако можете да си представите нещо, то съществува

Уеб-маниаците наричат това "Правило 34": идеята, че всеки възможен сценарий, който потенциално бихте могли да си представите (Бритни Спиърс и Бетовен; Калвин и Хобс с майката на Калвин) присъства в онлайн порното.

Това обаче не означава, че именно тези нишови екзотики са това, което търсят повечето хора. Всъщност най-популярните търсения за еротика са относително традиционни, като само 20 теми водят до 80 процента от всички търсения. Най-популярното? "Ученички". Четвъртото по популярност? "Цици".

Мъжете са програмирани да обектифицират

Това може да звучи като наивно оправдание, но авторите на проучването заявяват, че мъжете са буквално програмирани да възприемат части от женската анатомия като обекти. Както би казал един компютърен инженер, мъжкият мозък е като "OR шлюз" - машина, задействана от който и да е единичен стимулатор.

"Не е необходимо много, за да се предизвика възбуда у мъжа," твърди Огас. Гърдите, целуващи се жени, снимка в медиите на женско дупе - всички те общо взето постигат този резултат. И все пак мъжете не са напълно предсказуеми.

Най-популярното въобще търсене, което потребителите са въвеждали в PornHub - най-посещавания сайт за видео за възрастни в света, не е "тийнейджърки" или "мажоретки", както някои биха предсказали, а - дръжте се здраво - "мама".

Жените не са лесни за проумяване

Ако мъжкият мозък е като единичен лост за превключване, то женският мозък е като "кокпит на изтребител F-1," коментира Гадъм - претъпкан с жици, бутони и взаимосвързани бушони. Така че докато за един мъж може да е достатъчна просто една хубава жена, за да предизвика пик на неговия интерес, изваяното лице или плочките на стомаха просто няма да достигнат на повечето жени: те имат нужда също така да бъдат емоционално възбудени.

Това впрочем може и да спомогне за изясняването на въпроса защо само 2% от всички платени абонаменти за порносайтове се правят с кредитни карти на женско име, както твърди една от услугите за таксуване.

"Жените имат нужда да се чувстват удобно, в безопасност, желани, както и физически привлечени от човека насреща," казва Огас.

Сложно? Определено.

Но пък колко съблазнително.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените