„Х-Мен: Дни на отминалото бъдеще" се превърна в най-успешната част от поредицата на Marvel, след като изкара повече от 500 милиона долара в световния бокс офис само за първите си два уикенда на екран. Благодарение на прелитащия в минало и бъдеще сюжет, филмът успя да запази оригиналните си звезди Хю Джакман, Патрик Стюърт, Иън Маккелън и Холи Бери, появили се още в първия X-Men (2000), и същевременно да влее свежа кръв в лицето на всеобщи любимци като Дженифър Лорънс.
Със задаващия се X-Men: Apocalypse през 2016 г., перспективите пред мутантите изглеждат добри.
Дори когато половинката на Брад Пит постепенно се оттегля от актьорството и се насочва към режисьорския стол, звездната й мощ е достатъчна, за да превърне филм като „Господарка на злото" във финансов триумф.
Мрачната приказка на „Дисни", рекламирана изцяло чрез образа на Анджелина, се превърна в най-доходоносното заглавие в кариерата на актрисата.
Ужасните оценки на критиците с нищо не успяха да спрат машината за пари Майкъл Бей и най-новите му шумни, взривни и изпразнени от съдържание блокбъстъри. „Трансформърс: Ера на изтребление" все още е най-печелившият филм това лято, а „Костенурките нинджа" регистрира такива печалби в дебютния си уикенд, че вече му беше обявено продължение за 2016 г.
Най-обичаният супергерой все още е и най-ценната собственост на Sony, но на аудиторията сякаш взе да й писва от него. „Невероятният Спайдърмен" от 2012 г. и тазгодишното му продължение бяха солидни хитове, но останаха далеч от успехите на Спайди-трилогията с Тоби Магуайър.
Става все по-очевидно, че рестартирането на франчайза толкова скоро беше грешка. Sony вече обмислят как да променят поетата посока и чертаят планове за начало на поредица с женски супергерой (най-сетне!).
Месеци преди 30-ия си рожден ден Йохансон показа, че е еднакво способна да изнесе на гърба си сюрреалистичен хорър (Under the Skin), блокбъстър за супергерои („Капитан Америка: Зимният войник") и вдъхновяваща комедия (Chef).
Но най-големият й пробив изглежда беше трансформацията във всесилен екшън герой в „Люси" на Люк Бесон, макар че отново трябва да отбележим съмнителните качества на самия филм.
Актьорската кариера на бившия кечист продължава да се развива добре, но опитът му да започне своя епична поредица това лято се провали. „Херкулес" беше финансов и творчески провал, който надали ще се сдобие с продължение.
Все пак Скалата най-вероятно лесно ще компенсира с по-„сигурни" роли, като тази в следващата част на „Бързи и яростни".
Още на ниво концепция тази комедия сваляше максимално нивото на очакванията, но поне имаше изгледи да привлече зрители с обещанието за първи голи сцени на Камерън Диас в киното. Изглежда обаче всички прозряха евтиния трик и не се хванаха, а „Секс запис" ще бъде забравен бързо-бързо.
Нарастващата популярност на видеото по заявка позволи на киноманите съвсем легално да гледат от диваните си някои от най-добрите филми на лятото.
Неочакваният апокалиптичен хит Snowpiercer, играещият си с мозъка трилър Coherence и историческата драма The Immigrant (на снимката) в много отношения превъзхождат по качество въртените на голям екран заглавия, а са достъпни само в рамките на няколко клика.
Въпреки всичките си кусури, филмът доказа, че огромният динозавър е един от вечните образи на киното и успя да му спечели нови фенове в цял свят. И в този случай продължението вече е насрочено - за юни 2018 г.
Положителните ревюта и отзиви от фантастиката „На ръба на утрешния ден" не успяха да донесат финансов успех на филма. За съжаление това няма да поощри Том Круз да продължи кариерата си в по-рискова посока и ще го върне към добре отъпканите пътища. Предстоящите му филми го показват ясно - продължения на „Джак Ричър", „Мисията невъзможна" и „Топ Гън".
В един от най-смелите си ходове, Marvel решиха да направят филм със слабо известни супергерои и да го връчат на недоказан режисьор като Джеймс Гън. Само че „Пазители на галактиката" се превърна в най-големия хит на август и продължението му е вече насрочено за 2017 г. А след внушителната си физическа трансформация Крис Прат окончателно се изкачи до статут на суперзвезда.
Дуото сценаристи и режисьори, допреди тази година известни най-вече с анимацията „Облачно с кюфтета", спечелиха Холивуд на два пъти в разстояние на няколко месеца. Първо с масовия хит „Lego: Филмът" и след това с една от най-смешните летни комедии „Внедрени в час" (22 Jump Street).
Chef („Готвачът") от режисьора на „Железния човек" Джон Фавро се оказа най-печелившият независим филм това лято. В него Фавро играе кулинар, който преоткрива удоволствието от занаята, след като зарязва изискания си ресторант и отваря камион за бързо хранене.
Нискобюджетната и непретенциозна продукция се представяше стабилно в американските киносалони близо два месеца, преди Фавро да премине към работата по следващия си филм - The Jungle Book на „Дисни".
„Заедно по принуда" (Blended) беше поредният неуспешен филм на комика, от който повечето зрители останаха настрани - дали заради отегчението от самия Сандлър и неговия неизменно недорасъл герой, дали заради слабите оценки на критиката и наличието на по-обещаващи алтернативи.