Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Летят последните таксита

Are you talking to me?
Да, драги ми таксиджия, на теб говори Uber. Чакат те тежки дни. (Вижте галерията)
Are you talking to me? Да, драги ми таксиджия, на теб говори Uber. Чакат те тежки дни. (Вижте галерията)

Според обяви в социалната мрежа LinkedIn американската компания Uber, която предлага превоз по заявка, вече търси хора за работа в България. С две думи - страшилището вече е намерило убежище в София и всеки момент ще се покаже на светло.
Според обяви в социалната мрежа LinkedIn американската компания Uber, която предлага превоз по заявка, вече търси хора за работа в България. С две думи - страшилището вече е намерило убежище в София и всеки момент ще се покаже на светло.

Когато сравняваш Uber с такситата в Европа може и да не намериш кой знае каква разлика, но ако съпоставиш 15-годишна Шкода или раздрънкан Опел с нов автомобил и симпатичен шофьор, амплитудата се увеличава. Като добавим към това, че една от основните примамки на Uber е рейтинга на шофьорите, който клиентите дават, сами разбирате, че навлизането на Uber в България ще се забележи.
Когато сравняваш Uber с такситата в Европа може и да не намериш кой знае каква разлика, но ако съпоставиш 15-годишна Шкода или раздрънкан Опел с нов автомобил и симпатичен шофьор, амплитудата се увеличава. Като добавим към това, че една от основните примамки на Uber е рейтинга на шофьорите, който клиентите дават, сами разбирате, че навлизането на Uber в България ще се забележи.

Приятели, които изкарваха хляба си като таксиметрови шофьори във Виена, са разказвали колко жесток е изпита - трябва да знаеш наизуст всевъзможни щрасета, бецирги и маршрути, за да получиш тапия. В Лондон е още по-кошмарен, подобно е и в други градове.
Тъкмо си взел изпита, а драмите продължават - такса за лиценз, кредита на колата, ремонти, застраховки, разходите не спят. А изведнъж някакъв тип с GPS, мобилно приложение и луксозна кола се появява на пътя и безцеремонно започва да краде клиентите. Не плаща такси, не се интересува от компанията-майка, не се отчита на никого.
Приятели, които изкарваха хляба си като таксиметрови шофьори във Виена, са разказвали колко жесток е изпита - трябва да знаеш наизуст всевъзможни щрасета, бецирги и маршрути, за да получиш тапия. В Лондон е още по-кошмарен, подобно е и в други градове. Тъкмо си взел изпита, а драмите продължават - такса за лиценз, кредита на колата, ремонти, застраховки, разходите не спят. А изведнъж някакъв тип с GPS, мобилно приложение и луксозна кола се появява на пътя и безцеремонно започва да краде клиентите. Не плаща такси, не се интересува от компанията-майка, не се отчита на никого.

Срещу традиционният занаят се изправя безплатно мобилно приложение, през което си поръчваш най-близкото такси. GPS избира най-добрият маршрут. Плащането става чрез данните на дебитната/кредитна карта, която си въвел в приложението.

Единственото, което се изисква от теб като клиент е да оцениш шофьора, който те вози. После най-слабо представителите се шофьори могат да бъдат дисквалифицирани от Uber бизнеса.

Клиентът винаги печели. Uber Alles, дето се вика.
Срещу традиционният занаят се изправя безплатно мобилно приложение, през което си поръчваш най-близкото такси. GPS избира най-добрият маршрут. Плащането става чрез данните на дебитната/кредитна карта, която си въвел в приложението. Единственото, което се изисква от теб като клиент е да оцениш шофьора, който те вози. После най-слабо представителите се шофьори могат да бъдат дисквалифицирани от Uber бизнеса. Клиентът винаги печели. Uber Alles, дето се вика.

Uber заплахата са класическия жълт таксиметров занаят става жестока.

Самите таксиметрови компании, които оперират по традиционния начин, могат да реагират по два начина - първият е като обградят Народното събрание и поискат изхвърлянето на Uber от пазара. Вторият е като създадат технологична система за собствените си таксита, която конкурира Uber.

Като познавате родния нрав, каква мислите, че ще бъде позивната по радиостанциите при първия сблъсък с Uber?
Снимка: Sofia Photo Agency
Uber заплахата са класическия жълт таксиметров занаят става жестока. Самите таксиметрови компании, които оперират по традиционния начин, могат да реагират по два начина - първият е като обградят Народното събрание и поискат изхвърлянето на Uber от пазара. Вторият е като създадат технологична система за собствените си таксита, която конкурира Uber. Като познавате родния нрав, каква мислите, че ще бъде позивната по радиостанциите при първия сблъсък с Uber?