Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Надценените класики

"Бони и Клайд" Въпреки че на пръв поглед имаме чудесен сюжет и добре замислена история за секси криминална двойка, която иска да живее бързо и да умре заедно, крайният резултат е изнервящо бавно темпо на развитие на действието и главни герои, които не са достатъчно симпатични, за да им съчувстваме. Въпреки, че в главните роли са холивудските икони Уорън Бийти и Фей Дънауей, във филма не може да се почувста особена еротика. Усеща се по-скоро студенина и скованост. Дори пъровначалната гола сцена разкрива скука, фрустрация и безспокойство.
Независимо, че филмът се води стопроцентова класика, той надали може да докосне зрителя по начина, по който би трябвало да го направи любовната история на двама престъпници
"Бони и Клайд"

Въпреки че на пръв поглед имаме чудесен сюжет и добре замислена история за секси криминална двойка, която иска да живее бързо и да умре заедно, крайният резултат е изнервящо бавно темпо на развитие на действието и главни герои, които не са достатъчно симпатични, за да им съчувстваме. Въпреки, че в главните роли са холивудските икони Уорън Бийти и Фей Дънауей, във филма не може да се почувста особена еротика. Усеща се по-скоро студенина и скованост. Дори пъровначалната гола сцена разкрива скука, фрустрация и безспокойство. Независимо, че филмът се води стопроцентова класика, той надали може да докосне зрителя по начина, по който би трябвало да го направи любовната история на двама престъпници

"Ловецът на елени" (1978) 
Филмът за Виетнамската война с участието на Мерил Стрийп, Робърт де Ниро и Кристофър Уокън е посрещнат изключително радушно от критиката навремето си. Днес той е критикуван основно заради едностранчивостта си. Филмът е дълъг 3 часа и е  изпълнен с донякъде безсмислено насилие. Холивудският подход към сериозната война може да се смята за доста наивен и дори лъжлив. За разлика от "Бони и Клайд" тук проблемът е именно в сценария и режисурата, докато Де Ниро, Стрийп и Уокън правят незабравими роли
"Ловецът на елени" (1978)

Филмът за Виетнамската война с участието на Мерил Стрийп, Робърт де Ниро и Кристофър Уокън е посрещнат изключително радушно от критиката навремето си. Днес той е критикуван основно заради едностранчивостта си. Филмът е дълъг 3 часа и е изпълнен с донякъде безсмислено насилие. Холивудският подход към сериозната война може да се смята за доста наивен и дори лъжлив. За разлика от "Бони и Клайд" тук проблемът е именно в сценария и режисурата, докато Де Ниро, Стрийп и Уокън правят незабравими роли

"Лорънс Арабски"  Четири часова епична дрямка - така може да се опише този велик холивудски шедьовър. Труден за проследяване сценарии, еднакви пустинни пейзажи и второстепенни персонажи, които изобщо не наподобяват на бедуини - напълно в стилистиката на ранните 60-те години
"Лорънс Арабски"

Четири часова епична дрямка - така може да се опише този велик холивудски шедьовър. Труден за проследяване сценарии, еднакви пустинни пейзажи и второстепенни персонажи, които изобщо не наподобяват на бедуини - напълно в стилистиката на ранните 60-те години

"2001: Одисея в космоса""Одисея в космоса" е масово смятан за един от най-важните филми на всички времена и за най-голямото постижение на режисьора Стенли Кубрик. Действително филмът е изключително впечетляващ и изпълнен с въображение, но също така представлява и едно дълго и дори мъчително изживяване. Диалогът е бутафорен, а липсата на емоции направо тормози зрителя. И въпреки че според Американския Филмов Институт това е най-добрия фантастичен филм на всички времена, пред касите никога не е имало опашки от хора, които да желаят да го гледат. И надали някога ще има
"2001: Одисея в космоса"

"Одисея в космоса" е масово смятан за един от най-важните филми на всички времена и за най-голямото постижение на режисьора Стенли Кубрик. Действително филмът е изключително впечетляващ и изпълнен с въображение, но също така представлява и едно дълго и дори мъчително изживяване. Диалогът е бутафорен, а липсата на емоции направо тормози зрителя. И въпреки че според Американския Филмов Институт това е най-добрия фантастичен филм на всички времена, пред касите никога не е имало опашки от хора, които да желаят да го гледат. И надали някога ще има

"Раждането на една нация" (1915) Филмът на Д. У. Грифит се изучава като основополагаща кино класика във всички филмови институти и висши училища по света. Това е ням филм, замислен за да бъде сред спиращите дъха заглавия на всички времена. Неслучайно с него се въвеждат множество стандарти за снимане, близки планове, движения на камерата и първите пионерски нощни снимки. Но в същото време филмът представлява силно расистко описание на американската история и дори романтизира Ку-Клус Клан, което днес изглежда като непростим грях
"Раждането на една нация" (1915)

Филмът на Д. У. Грифит се изучава като основополагаща кино класика във всички филмови институти и висши училища по света. Това е ням филм, замислен за да бъде сред спиращите дъха заглавия на всички времена. Неслучайно с него се въвеждат множество стандарти за снимане, близки планове, движения на камерата и първите пионерски нощни снимки. Но в същото време филмът представлява силно расистко описание на американската история и дори романтизира Ку-Клус Клан, което днес изглежда като непростим грях

"Бен Хур" (1959) Това е три часова библейска сага с Чарлтън Хестън в главната роля. Филмът чупи дотогавашния рекорд за най-висок бюджет, най-висока посещаемост и най-много награди "Оскар". За съжаление по днешните стандарти филмът изглежда достатъчно скучен и патетичен, за да бъде избягван на всяка цена
"Бен Хур" (1959)

Това е три часова библейска сага с Чарлтън Хестън в главната роля. Филмът чупи дотогавашния рекорд за най-висок бюджет, най-висока посещаемост и най-много награди "Оскар". За съжаление по днешните стандарти филмът изглежда достатъчно скучен и патетичен, за да бъде избягван на всяка цена

"Гражданинът Кейн" Случаят с този, смятан за култов от критиците, филм на Орсън Уелс е подобен на  този с "Раждането на една нация". Имаме основополагащ развитието на киното филм, гледането на който обаче е далеч от "приятно". Бавен и със сюжет, който възхвалява неприятния собственик на вестници Уилям Рандолф Хърст, филмът може да разчита единствено на интересната си камера и уникалната игра на Орсън Уелс, за да спечели съвременния зрител на своя страна
"Гражданинът Кейн"

Случаят с този, смятан за култов от критиците, филм на Орсън Уелс е подобен на този с "Раждането на една нация". Имаме основополагащ развитието на киното филм, гледането на който обаче е далеч от "приятно". Бавен и със сюжет, който възхвалява неприятния собственик на вестници Уилям Рандолф Хърст, филмът може да разчита единствено на интересната си камера и уникалната игра на Орсън Уелс, за да спечели съвременния зрител на своя страна