Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Искаш ли да поиграем?

Искаш ли да поиграем, да скачаме в снега. Защо се криеш пак не знам, излез от там. Защо си все сама-а-а?

Ако не познавате песента от Frozen, или още нямате дете, или вече е отлетяло във възрастта на Maroon 5.

Играта е не по-малко важна за децата от добрия сън и здравословната храна. Защо обаче да отписваме възрастните?

Повечето човешки дейности силно наподобяват игра - като се започне от любовта и се стигне до карнавала в Рио Де Жанейро или празненствата за Хелоуин.

"Добре, но в какво все пак се състои „солта" на играта?", пита Йохан Хойзинха в най-известния философски труд за играта "Homo Ludens" (Играещият човек).

"Защо бебето крещи от удоволствие? Защо играчът се самозабравя, увлечен в своята страст, защо едно състезание може да доведе стотици хора до състояние на самозабрава?

Логиката на разума подсказва, че всички тези полезни функции - изразходване на излишна енергия, отмора след напрежение, подготовка за изискванията на живота, компенсация за неосъществимото, природата би могла да даде на питомците си под формата на чисто механични движения и реакции. Но тя създаде играта с напрежението и радостта й, с нейната „шега".

Този последен елемент - „забавността" на играта, не се поддава на никакъв анализ или логическа интерпретация", твърди Хойзинха.

"Весело е, когато играем заедно, а най-важната цел на игрите е забавлението", пише ИКЕА в книгата, в която са събрани игри от цял свят за цялото семейство и която може да се купи от мебелните магазини. Тя е част от колекция LATTJO, създадена въз основа на глобално проучване за навиците за игра в целия свят.

С книгата ще си припомните

"Развален телефон", "Познайте какво има вътре", "Състезание по втренчено гледане", "Бой с палци", "Чудовище - дама - монах"...

Отделете 20-ина минути вечер след работа, за да поиграете семейно и ще забравите за стреса. Играйте, за да се отпуснете. Играйте, за да се развеселите. Игрите не могат да разрешат всички проблеми в живота ви, но наистина помагат много, пише Мария Тьорн, мениджър детски асортимент в IKEA.

Част от игрите са подходящи за домашни условия, други могат да се планират и сред природата.

Един съвет от нас, в случай че се чудите с какво да започнете: Затворете очи, вземете книгата в ръце и я отворете на произволна страница. Изненадата е част от играта.

Правим го и ние и ето резултатът.

Не докосвайте пода

Играта "Не докосвайте пода" е известна още като "Пирати" или "Гореща лава".

Ако играете вътре, събуйте обувките си - възрастните не обичат отпечатъци от обувки по дивана. Особено ако този, който ги е оставил, е възрастен!

Къде: На закрито/на открито.

Какво е нужно: Разхвърляна стая или градина/детска площадка с много препятствия. Гъвкавост. Равновесие.

Движете се, без да докосвате пода или земята. Използвайте стаята, площадката или градината във вида, в който се намира, или създайте трасе. Ако някой играч докосне пода или земята, отпада от играта. Направете играта още по-вълнуваща, като си представите, че подът е цвърчащо горещо олио, бурен океан или дълбока клисура, пълна с чевекоядни растения.

Усложнете играта!

Изберете един от вас за ловец, който да гони останалите - но помнете, че никой от вас, дори и ловецът, няма право да докосва пода/земята (доста сложно!)

Мисията на колекцията LATTJO е да вдъхнови възрастните и децата да играят заедно повече.  Серията съдържа игри и играчки за забавление за дома и на открито, за създаване на музика, ролеви и настолни игри, и дори мобилно приложение, с което цялото семейство може да продължи да играе дистанционно.

„Знаем, че светът иска и се нуждае от повече игра. С помощта на собствено проучване открихме, че 50% от всички възрастни искат да открият детето в себе си и че децата и техните родители биха желали да играят по-често заедно," казват от ИКЕА.

В глобалното проучване IKEA Play Report вземат участие близо 30 000 души от цял свят, като повече от 16 000 от тях родители, 6 000 са деца и 7 000 са младежи. Те отговарят на въпроси, свързани с играта и всекидневието.

ИКЕА анализира огромния материал от проучването и изготвя Доклад за игрите. Колекцията е съпътствана от 25 кратки анимирани истории, създадени в партньорство с филмовата компания DreamWorks Animation. Всяка история има за цел да разшири въображаемия свят на LATTJO героите.

LATTJO героите са вдъхновени от насекоми, кореноплодни, животни и растения и се появяват в отделните продукти на колекцията.

 

Най-четените