Френският сайт за запознанства AdopteUnMec ("Осинови си пич") третира мъжете като продукти, които жените могат да слагат в пазарски колички. Това може би е леко притеснително за мъжете, но за дамите пък със сигурност е нов и привлекателен начин да "пазаруват" секс.
AdopteUnMec описва себе си по следния начин: "Нашата концепция е семпла. Клиентите са като крале за нас - или в случая кралици. Жените са високо ценени тук. Това е супермаркет за "забивки", в който жените винаги получават най-добрата сделка."
Харесвате си мъж според характеристиките и го слагате в "пазарската количка"
Сайтът допълва метафората с пазаруването, предлагайки на жените "пазарски колички", наричайки препоръчваните мъжки профили "сделки на деня" и разделяйки момчетата на "категории продукти", включително "техничар", "зубрач", "авантюрист", "голобрад" и "бисексуален". Някои мъже може би потръпват от ужас от идеята да бъдат разделяни на типове (особено по сексуалната си ориентация), но немалък брой господа вече са предоставили данните си в сайта. И някои от тях изглежда нямат нищо против, ако вярваме на Google Translate, "да бъдат подлагани на гушкане".
Идеята да се продават мъже като любовни/сексуални предмети звучи долнопробно, но кой знае - може би точно заради това и да постига успех. Поначало това, което различава AdopteUnMec от останалите сайтове за запознанство е, че той обръща традиционните роли. С хумористичен привкус на сайт за е-търговия, жените го разглеждат и избират мъжете, които харесват, слагайки ги в своите пазарски колички - като само малцината избрани господа имат възможността да контактуват с "купувачките".
Авангарден начин за пресяване на потенциалните (и досадни) кандидат-свалячи
Разбира се, това е отличен начин за всяка жена да пресее противните типове в един такъв сайт. Но освен това, тази възможност дава и реална голяма власт на дамите. Те могат да търсят мъже според специфични критерии и имат пълен контрол над ситуацията. Интересувате се от 35-годишен метросексуален мъж на ръководна позиция? Готово.
Двадесет и пет годишен интелигентен поет? Имате го. Не е необходимо да се отговаря на сложни въпроси, нито пък сайтът изчислява съвместимостта между потенциалната двойка по някакви свои неведоми пътища. Всичко е оставено в нежните женски ръце. Това силно усещане за контрол не само дава власт на жените, но прави чудеса и за самочувствието им. Толкова е лесно да се използва този сайт, че веднъж щом започнете, ще ви бъде трудно да не се пристрастите.
Въпреки, че жените имат възможност да "купуват" мъжете в рамките на сайта, услугата си остава напълно безплатна за потребители от женски пол. Бизнесмоделът на AdopteUnMec е донякъде вдъхновен от начина, по който мъжете плащат куверт за клубове, а жените често влизат в тях безплатно. Освен метафората за супермаркета, сайтът предлага модел, който не е непременно фокусиран върху връзки и обвързаност. Въпреки че според самата услуга са направени повече от 114 000 "осиновявания", далеч не всеки потребител търси вечната любов.
Голяма част от жените просто искат да "наемат" мъж за две-три вечери, а не да го "купуват" за постоянно. В своите отзиви някои жени споделят, че са открили чрез сайта дългосрочните си партньори, но други дами търсят там по-краткотрайно забавление - както споделя една от тях, "вече не съм заклетата девственица, която се страхува от секса".
Френският сайт се разраства и скоро отваря врати и за американците и англичаните
Как поставянето на мъже в пазарска количка променя нещата за една жена в сайт за запознанства? Това е идея, която е трудна за възприемане от представителите на силния пол. И все пак понастоящем цели 3 милиона души използват сайта, предимно във възрастовата граница 18-30 години - като само около 40% от тях са жени.
Повечето от потребителите в този сайт засега са или от Франция, или от Белгия и Швейцария - но това вероятно се дължи на факта, че доскоро сайтът беше изцяло за френскоговорящи. Това ще се промени след въвеждането на американската версия на AdopteUnMec, а неговият британска еквивалент ще стане достъпен само след няколко месеца.