Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Манията Labubu - как големи хора се запалиха по плюшени играчки

Родината на Labubu, не особено изненадващо, е Хонконг Снимка: БГНЕС
Родината на Labubu, не особено изненадващо, е Хонконг

Какво свързва Риана, Дуа Липа и Лиса от К-pop сензацията BLACKPINK, освен че и трите пеят страхотно? Отговорът е - манията по Labubu. И трите, както и много други звезди и инфлуенсъри закичиха марковите си чанти за по няколкостотин долара с тези плюшени създания.

Родината на Labubu, не особено изненадващо, е Хонконг.

Там са се зародили не един и два други подобни феномена като например Hello Kitty и Mofusand - вид плюшени котенца с манга вид. В Хонконг има меко казано култ към плюшените играчки, който далеч не е запазен само за децата и подрастващите, а напротив, обхваща сериозна част от възрастните.

Вдъхновен както от разнообразни плюшени герои, така и от нордическата митология, художникът и илюстратор Казин Лун сътворява Labubu.

Създанията от това "семейство" имат елфически черти и се превръщат в главни действащи лица в книга с картинки, която Лун пише и илюстрира.

Снимка: БГНЕС

Най-отличителното в Labubu са големите им очи, под които блести палава усмивка. Съществата имат точно девет остри зъба, които се виждат, а тялото им е покрито с пухкава козина. Въпреки това те не са зли по характер, но имат навика да се забъркват в неприятности, казва Лун.

Интересното е, че първата серия кукли Labubu е на пазара в Азия още през 2019 г.

Постепенно обаче куклите започват да се изчерпват все по-бързо, което ги прави трудни за намиране и поръчване за лудналите по Labubu манията. По този начин в началото на този юни търсенията в Google на "Labubu кукла" и "Labubu ключодържател" достигат пиковите си стойности.

Още повече, че талисманите пристигат в непрозрачни кутии и преди отварянето им потребителите не знаят кое точно същество са получили.

Това прави събирането на всички видове създания на едно място по-мъчно дори за най-запалените колекционери. Мистерията какво точно Labubu се е паднало пък дава благодатна почва за влогърите да снимат реакциите си, а клиповете им на свой ред наливат допълнително гориво в двигателя на обсебването по куклите.

А модата, както казахме, не подмина и някои от най-популярните холивудски имена.

••• Модата за Лято 2025 и най-горещите ѝ тенденции вижте тук:

В Китай обаче манията по Labubu приема колосални размери, след като две китайски банки започнаха да предлагат куклите като комплимент за нови клиенти.

Репортаж на "Гардиън" сочи, че двете банки са подарявали кукли на всеки нов клиент, който е депозирал при тях поне 50 хил. юана. Наложи се Пекин спешно да въведе регулации, които прекратяват тази до голяма степен нелоялна практика.

Снимка: БГНЕС

България също не остава съвсем встрани от Labubu обсесията, макар и не в чак такива размери.

Инфлуенсърката Александра Богданска също украси чантите си с кукли Labubu, но мненията в социалните мрежи и форумите като "БГ Мама" показват, че у нас страстта по плюшените играчки си остава предимно за деца.

Освен това по нашите стандарти куклите не са особено евтини - най-евтините започват от 65 лева, при това на промоция. Ключодържателите са малко по-достъпни и започват от 30 лева, но могат да достигнат и впечатляващите 80-100 лева в зависимост от коя серия са.

Вече долавяме какво биха казали някои наши сънародници, когато чуят цената, обявена за една наглед не чак толкова впечатляваща плюшена играчка.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.

Най-четените