Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

На Швеция ѝ писна да я бъркат с Швейцария

Скандинавците обърнаха в туристическа кампания грешката, която и Байдън допусна Снимка: Getty Images
Скандинавците обърнаха в туристическа кампания грешката, която и Байдън допусна

"Жена ми е от Швейцария".

"О, обожавам АББА!". "Стокхолм е много красив град!".

Това е нещо, с което доста шведи и швейцарци са се сблъсквали, особено извън Европа. Но когато американският президент Джо Байдън обърка двете страни през миналата година и на среща на НАТО спомена Швейцария, обяснявайки за желанието на Швеция да се присъедини към Алианса, на шведите им писна.

И решиха да пуснат в ход типично шведска кампания за популяризиране на туризма.

От няколко дни сайтът Visit Sweden, поддържан от туристическия борд на страната, приветства посетителите с "Добре дошли в Швеция (не Швейцария"). Следва обяснение, че хората по света продължават да бъркат двете страни и за да се сложи край на объркването, шведските власти се обръщат към швейцарските. Следва пародиен клип с официалното предложение.

В него "представител на властите" се обръща към лидерите и гражданите на Швейцария и обявява, че е време да се направи разграничението между двете страни като се реши кой за какво може да говори.

Според предложението Швейцария може да говори за ЛСД (лекарството е изобретение на швейцарски химик), а Швеция - за друг вид сюрреалистично изживяване - Северното сияние.

Алпийската нация ще говори за планински върхове, а скандинавската - за покриви на сгради - популярно място за барове и ресторанти в Швеция. На първите се падат шумни занимания като йодъли, а на вторите - тишината.

Швейцария може да се популяризира през банките и часовниците си, а Швеция - с плажовете и забравянето за времето.

Това е Швеция, не Швейцария, и си личи. Снимка: iStock
Това е Швеция, не Швейцария, и си личи.

"Стига туристическите организации на двете страни да се придържат към това разделение на комуникацията с външния свят, на объркването ще се сложи край", допълва "говорителят" на шведската страна и призовава швейцарците да подпишат споразумението.

Следва и реклама на типично шведски продукти и преживявания - за разлика от златото на Швейцария, Швеция има "горско злато" - гъби, вместо кожени гащи - съвременна мода, вместо звуци от крави и тръби - тишината на хижа в гората и т.н.

От швейцарска страна не отговориха по същество, съобщава швейцарският сайт Swissinfo. От тамошния туристически борд обясняват, че не коментират маркетинговите кампании на други организации, но се радват да видят забавни реклами.

Според данните на Swissinfo обаче може би има място за уточнения - ежегодно 120 000 души се допитват до Google дали Швеция и Швейцария са едно и също място.

Това ражда всякакви куриози. Не само Джо Байдън обърка двете страни - през 2018 г., за да отбележи листването на шведската Spotify, фондовата борса в Ню Йорк провеси пред фасадата си швейцарския флаг.

На хокеен мач между отбора на швейцарския Берн и този на Гренобъл, френските домакини спускат шведския флаг и пускат шведския химн, а футболистът Джердан Шакири е приветстван от "Ливърпул" през 2018 г. отново с емотикон с флага на Швеция.

Той едва ли се е трогнал особено - за разлика от читател на Swissinfo, който споделя във Facebook, че вместо за Швеция е бил пренасочен към Швейцария на летище JFK в Ню Йорк.

Може би е време и австрийците да обърнат внимание на света, че кенгурутата са в Австралия...

 

Най-четените