В логото на Amazon има не едно, а две скрити послания. Първо, стрелката свързва буквите A и Z, с което подсказва, че в платформата човек може да намери буквално всичко. И второ, в наши дни стрелката обозначава с коя страна нагоре трябва да гледа пратката, за да пристигне невредима.
Има безкрайно практична причина ябълката на Apple да не е цяла, а отхапана – дизайнерите решават, че по този начин дори и много малко, логото отново ще изглежда като ябълка, а не като малка черешка например.
Да, разбира се, на логото на Toblerone се вижда швейцарска планина, но при внимателно вглеждане се вижда и очертаният силует на изправена на два крака мечка. Мечката е символът на швейцарската столица Берн, където се ражда легендарният шоколад.
Глобусът на Wikipedia е и винаги ще изглежда незавършен и винаги ще липсват парченца от него. Причината е, че компанията смята, че винаги ще има още и още информация за допълване и винаги ще има поне още едно парче от пъзела, което да бъде наредено.
На пръв поглед логото на Pinterest e лаконично – червен кръг с калиграфски изписано P в него. Само че начинът, по който е изографисана буквата, е ключов – тя е предвидена да изглежда точно като карфиците, които се забождат на карта, за да обозначат конкретно място. По същия начин Pinterest e мястото, на което човек си „забожда“ идеи за всичко – от интериор до храна и пътешествия.
Тук случаят е подобен на този с Pinterest – имаме стилизирано b в червен кръг и смятаме, че няма повече послания. Всъщност малкото b е стилизирано така, че отдалеч погледнат, червеният кръг изглежда като глава в профил, на която има поставени слушалки.
Дотолкова сме свикнали с логото на Adidas, че едва ли обръщаме особено внимание на трите ленти над шрифта. Те обаче си имат своето значение и са предвидени да символизират планина/ планински връх. Според дизайнерите планината е символ на успеха на един атлет, който решава да „катери до върха“.
Не, това не е просто артистичен шрифт, с който някой графичен дизайнер се е заиграл. Vaio цели да пресъздаде прехода от аналоговото към цифровото бъдеще. V и A символизират аналоговата вълна, а начинът, по който са оформени I и O, напомня за бинарния цифров код.
Обърнете глава на една страна и се вгледайте внимателно в B-то на Ray-Ban и ще забележите скритото послание. Буквата е специално стилизирана, за да прилича на иконичните слънчеви очила на бранда и тяхната бъбрековидна форма.
По много стилизиран начин двете части на логото на Hyundai напомнят двама души, които си стискат ръцете. Единият трябва да представлява търговецът на коли, а другият – доволен клиент, който току-що си е закупил чисто нов автомобил.