Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Забравете Tinder - обърнатият ананас е новият код за свалки

Забравете Tinder - обърнатият ананас е новият код за свалки Снимка: iStock

Все по-малко хора, особено сред по-младото поколение на Gen Z, вярват, че приложенията за запознанства могат да им намерят любовта на живота. Затова те се ориентират към "по-аналогови" подходи към запознанствата.

Особено забавен и любопитен в това отношение е тренд в Испания, който разчита на ананаси, пазарски колички и един точно определен "магически час", за да ви срещне с човека за вас.

В последните седмици множество необвързани испанци се стичат към магазините от популярната верига супермаркети Mercadona в периода между 19:00 и 20:00 ч., като тяхната цел не е да напазаруват за седмицата, нито да си купят по-евтин алкохол за пийване по паркове и градинки във все още топлите нощи.

Според тях именно това е времето и мястото, където могат да намерят любов (или нещо не така обвързващо).

Това явление се появява, след като актрисата и инфлуенсър Виви Лин публикува видео в TikTok как бута количката си в един от магазините на Mercadona, докато обяснява кое е най-доброто време за запознанства там.

По думите ѝ "времето за флирт" е нещо съвсем реално около 19:05 часа в магазините на веригата.

@yosoyvivylin ¿Lo sabíais? 🤣🤣🤣🤣 // Muero con las cosas de mi @Carla Alarcón Román ♬ Quirky Suspenseful Indie-Comedy(1115050) - Kenji Ueda

Онези, които търсят партньор, трябва да носят в пазарската си количка обърнат с листата надолу ананас, а локацията за запознанства е секцията за вина и алкохол.

Оттам нататък само трябва да бутнеш количката си в тази на някого, когото харесваш, и да се надяваш, че интересът ще е взаимен.

Трендът беше популяризиран и от риалити шоуто за запознанства "Първи срещи", където една от участничките си призна, че е ходила до супермаркета, за да търси там любовта.

Оттогава насам множество млади испанци се включват в тази "игра". Те публикуват в социалните медии свои видеа как обикалят магазините от веригата с ананаси в количките си.

Някои от тях добавят допълнителни сигнали. Така например добавянето на различни сладкиши и шоколад е знак, че човек търси по-краткосрочни забавления, докато зеленчуците показват желание за по-сериозна и дългосрочна връзка.

Тъй като трендът се радва на сериозна популярност в социалните медии, това доведе до някои странни и необичайни явления.

Местни медии в Мадрид съобщават, че става все по-честа гледка в магазините на Mercadona да се появяват групи тийнейджъри, които стоят там за по час, без да купуват абсолютно нищо.

В град Билбао полицията дори е трябвало да се намеси заради скандал в един от супермаркетите на веригата.

На фона на цялата "истерия" по новия начин за запознанства, в социалните медии се появи и песен, посветена явлението, в която се пее: "В секцията за вино/ Сърцето ми препуска/ Търся някой специален/ От който душата ми се нуждае".

Mercadona също се възползват от този неочакван стимул за бизнеса им, като публикуваха в профила си в TikTok видео, в което един от работниците в магазина бута щайги с ананаси малко преди 19:00 часа.

Посланието към клипа е: "Ананасите на рафтовете на Mercadona ви очакват, за да си уредите среща."

И макар от компанията да са категорични, че не те са отговорни за възникналия тренд, според "Би Би Си" някои от служителите вече недоволстват, тъй като всяка вечер им се налага да разчистват и подреждат изоставени в средата на магазина стоки.

Други магазини също се опитват да яхнат вълната.

Смятаната за "по-престижна" верига универсални магазини El Corte Ingles също има свой "магически час" за срещи - между 14:00 и 15:00 на щанда за парфюми.

Междувременно според някои анализатори появата на подобни трендове е знак, че Gen Z все повече предпочитат срещите в реалния живот. Това е лоша новина за големи приложения като Tinder и от компанията, стояща зад апликацията, се опитаха да реагират на изменящите се нагласи.

Оттам стартираха няколко "клуба за бягане" в Лондон като начин да помогнат на необвързаните хора да намерят лично партньори със сходни интереси и лайфстайл.



 

Най-четените