Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

"Филип Морис България е мястото, на което можеш да научиш много нови неща"

Екипът, който се грижи за веригата на доставките в компанията, знае какво означава да започнеш работа по време на пандемия Снимка: Мира Дерменджиева за Webcafe.bg
Екипът, който се грижи за веригата на доставките в компанията, знае какво означава да започнеш работа по време на пандемия

Те са динамични, организирани, но и много, много усмихнати - запознайте се с екип Supply Chain във Филип Морис България.

The Top Employer Series

В поредицата от материали ви разказваме за екипите на Филип Морис България - компанията, която вече 6 години е обявена за Top Employer от Top Employers Institute. Историите на служителите разказват защо.

От тях зависи един от най-важните сегменти в бизнеса - логистиката и всички предизвикателства, които могат да се появят покрай нея.

Зоркото им око не изпуска нито една подробност от потеглянето на доставките по предназначение, през превоза им и до успешното им пристигане и разпределение.

И за да е още по-интересно, много от членовете на екипа започват работа по време на пандемията.

Радостина Нонова, мениджър логистика и движеща сила на екипа, е и ветеранът в него с 15 години опит във Филип Морис България. Още си спомня тръпката от първия си работен ден и споделя, че е посрещната топло и приятелски.

"Всеки беше готов да отдели от времето си, за да ме обучи, да ми разкаже или покаже как работят процесите", спомня ситя с усмивка и не крие, че за нея изключителна мотивация е готовността на компанията да се адаптира към променящата се реалност.

Алина Вещ, Филип Александров и Михаела Славчова, специалисти логистика, пък са от колегите, които се присъединяват към компанията точно в разгара на пандемията от Ковид-19.

И тримата си припомнят необичайно тихите и празни офиси, но вълнението от новото работно място явно е надделяло. Михаела с усмивка се сеща, че запознанството ѝ с останалите колеги е било по време на онлайн среща.

Оттам нататък започва не само професионалното обучение, но и усвояването на ценните кариерни уроци ден след ден и задача след задача. Целият екип е убеден, че се е захванал с професия, която може да донесе редица полезни знания.

Снимка: Мира Дерменджиева за Webcafe.bg

"От всяка ситуация има изход, за всеки проблем - решение, стига да работим в екип, за да достигнем до възможно най-добрите решения заедно. Изключително ценно е, че всеки служител осъзнава мястото и ролята си в изпълнението на мисията на компанията да изгради бъдеще, в което цигарения дим ще е само спомен.", казва София Иванова, която заема позицията специалист продажби.

И шестимата споделят, че уроците в работа са безброй. За Филип обаче най-важният се оказва търпението, което е нужно за комуникацията с много и различни хора всеки ден.

"Никога не трябва да се ограничаваме и да бъдем професионалисти само в нашата област. Да имаш високи познания и в част от работата на колегите от други екипи е много полезно и за двете страни", добавя Михаела Славчова.

Алина на свой ред е на принципа "Три пъти мери и веднъж режи". Тя смята, че най-ценният за нея работен урок е "по-добре да провериш няколко пъти и да подхождаш с внимание, отколкото да направиш грешка".

Професионалните поуки има и ръководителят на екипа Ради, както я наричат всички колеги.

"За да постигаш целите си, трябва да имаш 360-градусово познание за бизнеса, процесите, информационните потоци. Само така можеш прецениш ефекта на всяко свое действие или бездействие в различните сфери", казва тя.

Да черпиш с пълни шепи опит и знания и да крачиш смело из корпоративния свят е това, което всеки член на този амбициозен екип би посъветвал нов колега. Михаела например е категорична, че ако човек е мотивиран и инвестира в уменията си, за него няма невъзможни неща.

Мариета Найденова, също специалист продажби, продължава тази мисъл и смята, че един нов колега трябва да е отворен към предизвикателствата, защото всяко от тях те учи на нещо ново.

Това е работа, която за мнозина звучи простичко, но всъщност е сложна и деликатна. Точно така я вижда Михаела, а ако трябва все пак да използва само една дума, за да я опише, то тя е "неотложна!". Тази дума за Филип е "интересна", за Мариета - "динамична", а за София - "препускане".

Радостина я определя работата си като "комплексна система - едновременно разнообразна и предизвикателна".

И все пак в този работен хаос с положителен знак се намира време и заслужено да се отпразнуват професионалните успехи. "Успехите си празнувам след работа със семейството и приятелите си", посочва Филип.

"При всеки успех си поставям нови цели, с които да развия себе си - те са идеалния момент, за да си кажеш: дотук добре, с какви нови знания заслужаваш да се наградиш сега", добавя от себе си Михаела.

Радостина отбелязва, че за нея няма успешен и неуспешен проект, просто всяко предизвикателство е по-трудно или по-лесно, но не и неуспешно.

Все пак Михаела си спомня един особено мъчен момент.

"Физическото и документално преместване на стоките ни в данъчен склад беше предизвикателство за нас като екип и за колеги от други отдели. Горди сме, че се справихме на фона на всички промени, които често се случваха в последния момент", разказва тя.

"Филип Морис България е мястото, на което можеш да научиш много нови неща и да бъдеш част от големи проекти на компанията, която преминава през историческа трансформация в посока изграждане на бъдеще без дим", допълва мотивиращо Михаела.

Тези думи подкрепя и София като заявява, че всеки, който има мотивация за развитие и иска да работи в компания, подкрепяща служителите си, предлагаща отлични условия за труд и страхотен екип, може да намери своето място във Филип Морис България.

"По-добре да опиташ, отколкото да съжаляваш по-късно, че си изпуснал тази страхотна възможност", добавя и Алина.

"Филип Морис България е най-добър работодател вече 6-а поредна година според Top Employers Institute. Мисля, че това е истинска мотивация да пожелаеш да си част от екипа на тази комапния.", категоричен е и Филип.

Половината от екипа е нает по времето на пандемията и колегите започват да търсят все повече поводи да прекарват време заедно в реалния офлайн живот, уточнява Радостина.

За всеки един в екипа, отговорен за веригата на доставки Филип Морис България е най-добрият работодател за шеста поредна година, защото...

"Компанията осигурява отлични условия за работа, цени служителите си, инвестира в талантите и дава невероятни възможности за кариерно развитие", обяснява Радостина.

"Компанията цени служителите си, техния труд и техните постижения", подчертават в заключение и колегите ѝ. Материалът се публикува с подкрепата на Филип Морис България.

---

Материалът се публикува с подкрепата на Филип Морис България.

Снимки: Мира Дерменджиева

Грим: Росина Георгиева