Kaufland България предлага лимитирана серия текстил от рециклирана пластмаса.
Спортната колекция Newcential е изработена от рециклирани пластмасови бутилки и пластмасов отпадък. Всички продукти от серията са налични в хипермаркетите на Kaufland в цялата страна от 15.03, понеделник и са до изчерпване на количествата.
Лимитираната колекция предлага стилна и модерна спортна екипировка от 17 артикула, сред които блузи, тениски, клинове, спортни панталони, маратонки и аксесоари в меки пастелни цветове като розово, сиво и синьо.
Материите са дишащи, а функционалността, качеството и удобството са водещи при дизайна и изработката.
Продуктите от колекцията притежават глобален сертификат за качество Oeko-TEX®, като използваният в някои от дрехите памук е органичен и сертифициран от Глобалния стандарт за органичен текстил (GOTS*), чрез който Kaufland гарантира високото качество на своите собствени текстилни марки, съдържащи памук.
Зелената линия продукти е изработена от рециклируеми P.E.T. бутилки, риболовни мрежи и пластмасови отпадъци. Съдържащият се в облеклото полиестер е направен от употребявана пластмаса, преработена чрез иновативна технология, която позволява тя да бъде използвана отново.
В модерния процес на преработка бутилките се настъргват и почистват, претопяват се и се изплитат в нишки. Изтъканите нишки се превръщат в рециклирания полиестер, от който е ушита колекцията. Всички дрехи от линията са направени от рециклирани материали и са рециклируеми. По този начин Kaufland затваря цикъла на рециклиране, предлагайки текстил, който може да бъде използван многократно.
Лимитираната спортна колекция от рециклирана пластмаса на Kaufland България е налична за втори път в сезонния асортимент на Kaufland България.
Серията беше представена пилотно през 2020 г., а Kaufland беше първата търговска верига в страната, която предложи на потребителите серия устойчив текстил от рециклирана пластмаса.
Инициативата е поредна стъпка от 360-градусовата стратегия за ограничаване на пластмасата за еднократна употреба, която Kaufland България прилага.
Стратегията е създадена и разработена от Schwarz Group, част от която е Kaufland, и предвижда конкретни мерки за предотвратяване използването на пластмаса, повече рециклиране и производство на по-устойчиви опаковки за продуктите.
Компанията се ангажира до 2025-а да намали пластмасата с най-малко 20%, а пластмасовите опаковки на собствените марки продукти да са 100% рециклируеми.