Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Лакталис България празнува 10 успешни години на българския пазар!

Лакталис България празнува 10 успешни години на българския пазар! Снимка: Lactalis

Александър Кабакчиев, управител на Лакталис България, за марката PRESIDENT, историята на френската компания и бъдещето ѝ у нас

През 1933 г. в живописния френски град Лавал с живописния му исторически мост господин Андре Бение произвежда 17 броя традиционен, ароматен и апетитен Камембер.

По-малко от 40 години по-късно, през 1970 г., компанията, започнала като семейно начинание и създадена от Бение, с много труд и постоянство се разраства и вече предлага продуктите си в 150 страни. През точно същата година са произведени 18 млн. броя Камембер.

1999 г. е годината, в която e прието международното име, под което компанията е позната и днес - Lactalis Group. Въпреки това брандът предпочита винаги да се обръща към своето начало от сърцето на Западна Франция и онези първи 17 броя камембер, които излизат под марката Le Petit Lavallois.

2023 г. - тази година Лакталис България празнува 10 години на българския пазар.

„Да вземем най-хубавото от живота“ – с това се налага у нас една от основните търговски марки – PRESIDENT. За всеки любител на качествените млечни продукти това име веднага навява асоциации с ароматно масло, плътен камембер, сметана, прясно мляко и други.

Фокусът през годините остава един и същ - качествени млечни продукти и млечни деликатеси с гарантирано качество и със стандарт, който не се променя през десетилетията.

  • Амбиция, ангажираност и практичност - именно в това се изразяват семейните ценности на Бение, а след това те с лекота се превръщат и в корпоративни ценности.
  • Продуктовата гама на Lactalis Group с годините расте и надскача млечните специалитети, като започва да включва натурални сокове, десерти, месни продукти и деликатеси, хранителни добавки за спортисти и други.
  • Също така от създаването на "Лакталис България" през 2013 г. досега портфолиото на бранда се разраства почти тройно. Екипът също нараства - от трима на осемнадесет души с компактна и ефективна форма на организация, в сравнение със сходни фирми в нашия бранш.

Междувременно Lactalis Group придобива и италианския производител на сирена и месни продукти Galbani, който вече се продава в 100 държави.

Именно добрите млечни продукти на Lactalis Group са в основата на не един и два кулинарни шедьовъра по света, а благодарение на Лакталис България любовта към тях се пренася и на българския пазар, където марката PRESIDENT е еталон за автентичен френски вкус.

"Направихме нашата основна търговска марка PRESIDENT още по-популярна и затвърдихме имиджa ѝ като синоним на най-високо качество, уникален вкус и безупречна репутация. С голямо разнообразие от сирена, сметани и масла, марката PRESIDENT ни дава наслада от най-добрата храна", потвърждава тенденцията и Александър Кабакчиев, управител на компанията.

„10 години минаха наистина неусетно в свръхинтензивна динамика и множество ежедневни предизвикателства на бързооборотната търговия с млечни продукти“

Говорим си с Кабакчиев за позитивните страни на работата му, сред които той очертава видимите резултати на Лакталис България, които превръщат работното му ежедневие в истинска професионална страст.

Lactalis Group е собственост на семейство Бение, a те са трето поколение мениджъри, които притежават бизнеса и са емоционално ангажирани с него, припомня още той автентичната история на фирмата.

Снимка: Елеонора Пенчева

Кабакчиев е особено впечатлен от настоящия изпълнителен директор и собственик - господин Еманюел Бение, който от миналата година пое лично управлението на Lactalis Group.

Г-н Бение работи и провежда ежедневни срещи с цял свят и е напълно погълнат от оперативния бизнес до най-малките детайли.

„Уникално изживяване е да седнеш на една маса с човек, управляващ 85 000 души и годишен оборот от почти 30 млрд. евро, и той да е напълно подготвен с всички данни и цифри за българския пазар“, разказва ни управителят на Лакталис България.

Не можем да не се върнем обаче и у нас и да се запитаме как българите, които обичат своето бяло сирене, се научиха да ядат френски млечни продукти?

"С много труд, постоянство, желание и фокус към крайния потребител. В нашите заводи експертизата и професионализмът към производството на млечни продукти са на много високо ниво", обяснява ни Кабакчиев, докато ние отново си припомняме онзи аромат на масло или сирене PRESIDENT.

Ангажираността на всички служители на Lactalis към постоянно усъвършенстване продуктите и комуникацията с клиентите водят до резултатите, които компанията вижда днес, а небцето ни усеща на трапезата.

Снимка: iStock

"В нашата българска, нелека реалност, успешното развитие на премиум бранд като PRESIDENT е истинско предизвикателство, предвид икономическата ситуация в страната. Но ние сме тук за всички, които ценят високото качество, изтънчения вкус, френския детайл и насладата от консумацията на премиум продукти", не крие Кабакчиев.

От миналата година се представя и типичното за България краве саламурено сирене под марката PRESIDENT, което познаваме и от телевизионните му реклами.

В разфасовките в саламура сиренето е предварително нарязано, а 330 грама разфасовка предлага и цедка "с ушички" за по-лесно изваждане и изцеждане на саламурата. Това е истинска иновация в сегмента, непозната у нас до момента.

  • Кабакчиев признава, че масовият български потребител е консервативен и цената обикновено е важен и определящ фактор при избора на храна в магазина.
  • Управителят на Лакталис България допълва, че българинът е заклет консуматор на традиционните за българската трапеза млечни продукти, но все пак гурме културата налага включването и на специални сирена.
  • Здравословният начин на живот също се взема все повече предвид и нови млечни продукти, като тези без глутен или без лактоза, с ниско съдържание на мазнини или с високо съдържание на протеин, се търсят все повече и повече.

"Нивото на потребителската култура се увеличи, търсят се нови, качествени, вкусни и безопасни продукти", убеден е още Кабакчиев.

Също така, припомня той друга българска особеност, по празниците обикновено българинът определено си угажда и търси удоволствие във вкусната храна и качествените млечни продукти, без да обръща голямо значение на цената.

„Премиум качеството е в ДНК-то на всички наши продукти“

PRESIDENT е синоним на високо качество, постоянство, уникален вкус и безупречна репутация.

Кабакчиев ни обяснява още, че това е отражение на корпоративните ценности на бранда, които ръководят него и колегите му всеки ден и във всяко тяхно действие. Компанията си поставя високи цели и се стреми към непрекъснато професионално развитие, съобразено с индивидуалните способности на всеки от екипа.

"В Лакталис България се стремим да развиваме истински предприемачески умения, както индивидуално, така и колективно, но работим практично, като същевременно култивираме отворен ум", допълва управителят.

Занапред „Лакталис България“ ще концентрира развитието си в условията на силна корпоративната и социална отговорност.

Както разкрива Кабакчиев, в последните години Lactalis Group придоби нови брандове, сред които немският Omira, холандският Leerdammer, италианският Castelli, а тази година и италианският Ambrosi, които също ще бъдат представени на нашия пазар.

"PRESIDENT продължава да бъде основен бранд на Лакталис България и търговски фокус в страната ни, който, разбира се, ще продължи с иновациите."

За в бъдеще също така компанията иска да покаже нови, по-достъпни търговски марки в категории, в които до момента не присъства, като например свежи и кисели млека, млечни напитки.

"И това един ден ще се случи", категоричен е управителят на Лакталис България.