Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Петото издание на Digital Scouts стартира в края на август с нови предизвикателства

Образователният куиз на Yettel и Safenet е част от дългосрочните усилия на оператора в областта на онлайн безопасността на децата и младежите.
Образователният куиз на Yettel и Safenet е част от дългосрочните усилия на оператора в областта на онлайн безопасността на децата и младежите.

Петото издание на образователната игра на Yettel и Национален център за безопасен интернет Digital Scouts ще даде възможност на деца и тийнейджъри да обогатят своите знания за опасностите онлайн чрез вълнуващо приключение през последната седмица на август.

Участниците в него ще могат да проверят дали умеят да разпознават рисковете в мрежата и знаят ли как да бъдат защитени в дигиталното пространство.

Тази година играта ще бъде базирана на четири категории въпроси: "Непознати онлайн", "Фалшиви новини", "Сигурност и защита в интернет" и "Онлайн тормоз". Различните теми ще ангажират децата с информация за най-често срещаните заплахи в интернет и начините за предпазване от тях.

Партньор на Yettel в кампанията e Национален център за безопасен интернет (Safenet), чиито експерти разработиха съдържанието на куиза, стъпвайки на своя дългогодишен опит в полето на онлайн безопасността и обучението на деца и юноши.

"Целта на партньорството ни с Yettel е заедно да създадем устойчиви знания за дигиталния свят и да развием ключови умения у децата и тийнейджърите. Искаме те да бъдат по-сигурни и уверени, че се справят успешно в онлайн пространството и че могат да се защитят, особено когато става дума за опасностите, с които наистина се сблъскват ", каза Антоанета Василева - координатор в Центъра за безопасен интернет.

"Сътрудничеството с Центъра за безопасен интернет ни помага да обогатим съдържанието и да съчетаем обучаващия елемент с интерактивния мащаб на Digital Scouts, създавайки цялостно образователно приключение в дигиталния свят. В крайна сметка всеки подрастващ, който ангажираме, ни доближава до бъдещето, в което дигиталната осведоменост и онлайн безопасността се сливат", каза Боян Иванович, директор "Корпоративни комуникации" в Yettel България.

За да се превърнат в истински дигитални скаути и да запомнят по-лесно ценните съвети и насоки в играта, на помощ на децата идват и едни от най-популярните инфлуенсъри в страната.

В подкрепа на Digital Scouts освен Анди студио, които са част от кампанията от нейния старт през 2020 г., ще видим и още любими на тийнейджърите лица като BambyGal, Борислав Вълов (Ей Бо) и Милен Колев.

В петото издание на играта инфлуенсърите ще формират няколко тематични отбора: "Кибер нетфлуенсърите" ще представят всички потенциални опасности онлайн, а "Пазителите на пароли" ще споделят съвети за създаване на сигурни пароли и как да ги пазим, за да имаме добре защитени акаунти.

Към отборите на дигиталните скаути се включват и борещите се с фалшивите новини - "Кликбейт противниците", както и "Справедливите", които твърдо застават срещу онлайн тормоза, нередностите онлайн и фалшивите профили в интернет.

Според проучване на Yettel по темата от 2022 г. 88% от децата са онлайн всеки ден през повече от едно дигитално устройство. Това е и причината социално отговорната кампания на оператора да е съсредоточена именно в интернет - средата, която децата разпознават като своя и прекарват голяма част от времето си.

Петото издание на Digital Scouts ще достига децата онлайн чрез микс от съдържание в най-посещаваните от тях социални медии като TikTok, Instagram и YouTube, където ще получават практически знания и ценни съвети за безопасно сърфиране от инфлуенсърите на кампанията, докато се забавляват.

Мобилното приложение Digital Scouts ще бъде достъпно в Google Play и App Store в края на август. Играта е част от инициативите, които операторът реализира в изпълнение на една от целите в своята Стратегия за устойчиво развитие: да ангажира всяка година 40 000 деца с темите за онлайн безопасност и да подпомогне за изграждането на дигиталните умения на 10 000 души.

 

Най-четените