Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Поли Влахова и нейните „шампиони по маркетинг“

Поли Влахова и нейните „шампиони по маркетинг“ Снимка: Мира Дерменджиева за Webcafe.bg

Залата, в която се провежда уъркшопът по маркетинг, в Американския университет в Благоевград, кипи от вълнение, на което са способни само много амбицирани хора.

Вътре ме въвежда Полина Влахова, с широка усмивка на лице и веднага става ясно - тя и екипът ѝ са в разгара на важна внимание задача, която изисква цялото им внимание. Нейният отбор студенти от различни специалности тъкмо се е впуснал да снима рекламно видео по собствен сценарий, затова тя има малко време и за мен.

Полина Влахова е ръководител "Маркетинг и дигитални комуникации" във Филип Морис България, но днес е в ролята на ментор на студентите по маркетинг Теа, Крис, Ивайло и Асен.

Разговорът ни с Поли тръгва в няколко посоки едновременно - каква е задачата, която изпълняват студентите, но и какъв опит тя иска да сподели с тях. Поли е в сферата на маркетинга от 20 години и иска да предаде поне част от ценните си знания на по-младите.

"Да работиш в синхрон с екипа си е едно от най-важните неща", започва тя.

Поли веднага дава пример с екипа, който ръководи във Филип Морис България - "Маркетинг и дигитални комуникации". В него всеки осъзнава своята ключова роля в изпълнението на амбициозната цел на компанията, а именно да изгради бъдеще без дим.

Като част от компания, която преобръща представите за цяла една индустрия, Поли подчертава, че да си иноватор в своята област понякога не е толкова лесно, колкото изглежда. Усилията обаче винаги се отплащат - тази година водещият бездимен бранд на компанията отбелязва своята 5-а годишнина на родния пазар като абсолютен лидер в категорията на бездимните алтернативи.

"Важно е човек да създава емоции, които да стимулират усещането за принадлежност", добавя тя.

Именно щом захващаме разговора за силата на екипността, Поли разкрива и това, че на отбора студенти е предоставена задача, с която определен бизнес реално се е сблъскал, и която очаква своето решение.

Споделя, че нейният отбор е положил страхотни усилия. Теа, Крис, Ивайло и Асен са работили до 4 сутринта в обсъждане на стратегии, изготвяне на визии и работа по проекта си.

Снимка: Мира Дерменджиева за Webcafe.bg

"Участвала съм в подобни инициативи по маркетинг, но никога не са били толкова практически ориентирани. Именно това толкова ми харесва тук - практиката", обяснява ми Поли. "Менторството може да е изморително, но е и много вдъхновяващо - заслужава си всяка минута. Студентите са страхотни, много са ентусиазирани", продължава тя.

Поли може и да има солиден опит в маркетинга, само че като ментор задачата ѝ не е да дава готови отговори. Тя се стреми да насочва екипа си от студенти така, че те да формират една добра и идеално функционираща структура. Оттам нататък, смята тя, изпълнението на поставените цели е много по-лесно.

Докато си говорим, отборът ѝ иска кратък отзив за свършеното до момента. Поли споделя своите впечатления и препоръки. Тя непрестанно дава съвети от своя професионален опит. Това, по думите ѝ, е ценно за студентите и е нещото, което те очакват от ментора си. Въоръжени с камера, те отново се захващат за работа.

Снимка: Мира Дерменджиева за Webcafe.bg

"Страхотни са и са много ентусиазирани. Наясно са какво се изисква от тях и какви усилия трябват, но техните амбиции ми вдъхват оптимизъм", казва Поли.

Трудно ѝ е да очертае само един професионален съвет, който би дала както на студентите си, така и на всеки, който прохожда в маркетинга. Все така усмихната е, но виждам, че внимателно подбира най-ценната насока, която може да даде на някой, който тепърва иска да върви по нейния път.

Категорична е, че липсата на опит не трябва да е пречка, защото за нея един млад специалист е като бял лист, по който тепърва ще се пише.

Точно в тази насока Филип Морис България развива собствена стажантска програма, която черпи най-добрите примери от глобалната мрежа на компанията. "Искаме да създаваме лидери", подчертава тя.

Ежегодната стажантска програма на компанията дава възможност младите да получат практически знания, но и да се потопят в корпоративната среда.

По нейно мнение стажантските програми са чудесна възможност човек да намери правилната професионална посока и да се запознае с работните принципи и вътрешна култура в организации като Филип Морис България. Вече 6-а поредна година компанията е обявена, както на световно, така и на локално ниво, за топ работодател от Top Employers Institute.

Поли приканва всеки, който се колебае дали маркетингът е неговото поприще, да не се притеснява от принципа "проба-грешка".

"Работата в сферата на маркетинга е дългосрочна инвестиция и усилия", уточнява тя.

Снимка: Мира Дерменджиева за Webcafe.bg

На финала на разговора ни следват и последни снимки, след които като по поръчка отборът отново идва, за да продължи с работата си.

Няколко дни след срещата ни в Благоевград получих съобщение от Поли, придружено от снимка на ухилени до уши студенти. Държат бутилка шампанско.

Не ми трябват повече подсказки - отборът ѝ е спечелил първото място. Трудът, изобретателността и амбицията им са се отплатили съвсем подобаващо. Е, разбира се, съвсем не без помощта на ментора на екипа!

Снимка: Мира Дерменджиева за Webcafe.bg

Материалът се публикува с подкрепата на Филип Морис България.