Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Споделяме бъдеще, споделяме емоции – така е в офиса на Филип Морис България

"Вярвай на екипа и никога не се притеснявай да бъдеш автентичен", споделят от екип "Корпоративни комуникации" Снимка: Мира Дерменджиева за Webcafe.bg
"Вярвай на екипа и никога не се притеснявай да бъдеш автентичен", споделят от екип "Корпоративни комуникации"

Да се почувстваш у дома още от ден едно, въпреки че си в огромна компания, посветена на амбициозната цел да изгради бъдеще без дим - да, във Филип Морис България това е напълно възможно.

Потвърждение за това идва от отдел "Корпоративни комуникации", които помолихме да си припомнят първите стъпки в организацията.

The Top Employer Series

В поредицата от материали ви разказваме за екипите на Филип Морис България - компанията, която вече 6 години е обявена за Top Employer от Top Employers Institute. Историите на служителите разказват защо.

Усмивки, топло посрещане и чувството, че си на правилното място и при правилните хора - това са емоциите, които си спомня Поля Александрова, ръководител "Корпоративни комуникации" и нейният екип - Силвия Митева-Канин, мениджър "Дигитални и вътрешни комуникации" и Радослав Христов, мениджър "Комуникации".

"Усещането беше като за ходене на бос крак по трева - очакваш да стъпиш на нещо остро и неудобно, но това не се случва, а ти продължаваш да вървиш напред, усещайки преди всичко мекота и свежест", споделя Поля.

Радослав от екипа пък си припомня първия си ден като "вълнуващ и предизвикателен, но едновременно с това много топъл и усмихнат заради страхотните и подкрепящи колеги".

За него е и истинско вдъхновение да е в компания, която е смел иноватор и утвърден лидер в своята област.

"Именно този образ искаме да изградим пред света- вярвам, че публичният облик на компанията е именно такъв - мисията ни за бъдеще без дим не е просто един красив корпоративен разказ, а реални действия, които имат потенциала да подобрят общественото здраве", уточнява той.

Снимка: Мира Дерменджиева за Webcafe.bg

Поля също е категорична, че компанията е място, в което науката, фактите и иновациите са издигнати на пиедестал. Докато си говорим за имиджа, който Филип Морис България гради година след година, тя посочва, че тук става въпрос за компания с невероятно ясна идея за посоката, в която се движи.

"Това е организация, която знае откъде е тръгнала и през какво е преминала. Говорим за компания, която се променя всеки ден, осъзнавайки отговорността която носи - към потребителите, служителите и обществото като цяло", казва тя.

Не на последно място Поля е убедена, че Филип Морис България е компания, която не се страхува да споделя и го прави по най-прозрачния възможен начин.

Разбира се, подобен имидж се гради не само благодарение на внимателното отношение към служителите на компанията, но и чрез силни и постоянни връзки с медиите и представителите на бизнеса. Поля например предпочита да не дели изцяло професионалния от личния си живот и пренася добри практики от едната сфера в другата.

"Работата може да е лично преживяване, в което всички връзки, изградени в този процес, са лични връзки, и в този смисъл са изключително важни и определящи за качеството на крайния продукт", обяснява възгледите си тя.

Радослав на свой ред допълва думите ѝ с мнението си, че професионализмът и добрите лични отношения не се изключват взаимно, а напротив - могат да се допълват и да водят до още по-добри резултати.

"Комуникациите, макар и да са публични, са и много лична работа - създаването на съдържание и разпространяването му, разбирането на нуждите на партньорите ни в медиите и техните аудитории... Работа се върши с хора, а за нас е важен личният контакт", допълва той.

Абсолютно същите принципи важат и за вътрешните комуникации между служителите на компанията, подчертава Поля. "Служителите на компанията са наша аудитория и са точно толкова значими, колкото е и общата аудитория", категорична е тя.

Служителите са най-големите посланици на даден бранд.

Именно тук в разговора ни се намесва и Силвия, която е убедена, че "нашето най-ценно оръжие са служителите ни".

"Професионалният ми опит неведнъж ми е доказал, че няма по-ценен ресурс от хората. Те са вселената, те са двигателят, който движи организацията напред, те са доказателство, че заедно сме по-силни, по-смели, по-креативни. В този смисъл комуникацията вътре в организацията е основополагаща особено във времена на неспирни промени", продължава Силвия.

И въпреки че от началото на ковид пандемията до днес в компанията се работи по хибриден модел на работа, който позволява на служителите да разделят работната си седмица между офиса и удобството на дома, , това никак не затруднява Поля и колегите ѝ да споделят непрекъснато помежду си своите мисли и идеи и да изразяват емоциите си.

"Бъди честен за това, което можеш, и това, което не знаеш. Вярвай на екипа и никога не се притеснявай да бъдеш автентичен", това е съветът, който Силвия би дала на всички нови колеги.

И двете с Поля са сигурни, че именно важността да сме себе си е и сред най-ценните професионални уроци, които научават във Филип Морис България.

"Не се притеснявайте ако в началото не разбирате всичко или ако не успеете да асимилирате цялата информация за амбициозното време, което сте си поставили. Рано или късно всичко си идва на мястото", окуражава новодошлите тя.

Силвия уверява, че въпреки, че може би в началото динамиката се усеща "като един голям водовъртеж", вълненията се успокояват, а посоката е ясна, защото във Филип Морис България всички знаят накъде вървят като екип - към свят, в който цигареният дим ще е само спомен. "Отпуснете се и бъдете верни на себе си и отворени към новото", казва Силвия.

Тримата са категорични - работа в екип "Корпоративни комуникации" има своите огромни плюсове, които всеки от отдела бърза да сподели. Срещите с различни хора, динамиката и вечното търсене на актуалното са все фактори, които за Поля и компания са неоспорими предимства на професията.

"Филип Морис България е най-добрият работодател за шеста поредна година, според Top Employers Institute, просто защото това не е самоцел на компанията", споделя ни Радослав.

Това призвание се дължи както на подхода на организацията към служителите си, така и на вътрешната култура, която цари между колегите. За усещането, че служителят е истински ценен, спомага гъвкавият хибриден модел на работа, wellbeing програмите и, не на последно място, устойчивото развитие на компанията в глобален мащаб.

И, да, колкото и сериозно да звучи работното ежедневие на Поля и екипа й, те са категорични - винаги има време и желание да отпразнуват успехите си.

Може да са отдадени на работата си, но не крият, че са ценители на екипни занимания, които включват хубава храна и обмяна на мнения за най-нашумелите напоследък места, събития, филми и музика. "Включете тук и безкрайното бърборене в чатовете", отбелязва Поля с усмивка.

Радослав подчертава, че освен колеги, те са и близки приятели, което прави работата още по-приятна и ползотворна.

Колкото до споровете вътре в екипа, има ги, но винаги завършват с усмивка и позитивно настроение, посочва Силвия.

"Особено харесвам моментите, в които не сме на едно мнение за някое заглавие или дестинация. Съгласни сме да не сме съгласни понякога и това е много важно както в работно, така и лично отношение", заявява тя.

Материалът се публикува с подкрепата на Филип Морис България