Босът на FIAT Серджо Маркионе призна, че е готов на сътрудничество с Volvo за съвместно развитие на нови модели компактни автомобили. Наскоро шведската компания, която вече има китайски собственик обяви, че може да си потърси партньор в тази област.
"Заинтересуван съм да преговарям с всеки, който иска да си говори с мен", заяви Маркионе на автомобилното изложение в Женева.
Volvo прекъсна дългогодишните си връзки с Ford, след като шведската компания беше купена от китайския автомобилен производител Geely. Компанията вече има нова гама 4-цилиндрови двигатели и нова платформа за модели среден клас, но й липсва платформа за компактни автомобили.
"Ние сме отворени за нови партньори - заяви изпълнителният директор на Volvo Щефан Якоби през януари. - Отворени сме за сътрудничество, което ще се превърне в печеливша комбинация, ще можем да споделяме платформи, двигатели и това ще доведе до икономии и за двете страни."
Маркионе потвърди, че е преговарял с няколко японски компании, предполага се че става въпрос на първо място за Mazda и Suzuki, за бъдещи системи за алтернативно задвижване. Но в същото време босът на FIAT и Chrysler натърти, че компанията ще продължи да работи по развиването на технологиите, използвани в двигателите с вътрешно горене заради високите цени на алтернативните технологии.
"Все още има много неизползвани и неизследвани технологии, свързани с двигателите с вътрешно горене - обясни Маркионе. - Бъдещите двигатели трябва да са по-евтини и по-ефективни. Иначе просто няма да можеш да продаваш повече коли в B-сегмента."
Маркионе потвърди и информацията, че до края на годината ще се появи изцяло електрическа версия на FIAT 500, но в модела ще се използват само готови технологии, разработени от други компании.
Що се отнася до потенциалните партньорства, Маркионе заяви, че никога не се е опитвал да изгради съюз с Peugeot-Citroen. Наскоро PSA обяви съюз с General Motors и освен това американският гигант ще купи 7% от дела на френския си партньор.
"Не бих искал да съм в ролята на GM - заяви Маркионе по адрес на PSA. - Интегрирането по отношение на разходите не стига твърде далеч и това не отговаряше на нашите изисквания."
Последните преговори на FIAT с General Motors бяха през 2009, когато италианците искаха да купят Opel и Saab, като Маркионе тогава заяви, че може да "намери решение за тези марки". Но не навлезе в подробности.