Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

FIAT може да работи с Volvo

FIAT може да помага на Volvo за новите компактни модели на шведската компания
FIAT може да помага на Volvo за новите компактни модели на шведската компания

Босът на FIAT Серджо Маркионе призна, че е готов на сътрудничество с Volvo за съвместно развитие на нови модели компактни автомобили. Наскоро шведската компания, която вече има китайски собственик обяви, че може да си потърси партньор в тази област.

"Заинтересуван съм да преговарям с всеки, който иска да си говори с мен", заяви Маркионе на автомобилното изложение в Женева.

Volvo прекъсна дългогодишните си връзки с Ford, след като шведската компания беше купена от китайския автомобилен производител Geely. Компанията вече има нова гама 4-цилиндрови двигатели и нова платформа за модели среден клас, но й липсва платформа за компактни автомобили.

"Ние сме отворени за нови партньори - заяви изпълнителният директор на Volvo Щефан Якоби през януари. - Отворени сме за сътрудничество, което ще се превърне в печеливша комбинация, ще можем да споделяме платформи, двигатели и това ще доведе до икономии и за двете страни."

Маркионе потвърди, че е преговарял с няколко японски компании, предполага се че става въпрос на първо място за Mazda и Suzuki, за бъдещи системи за алтернативно задвижване. Но в същото време босът на FIAT и Chrysler натърти, че компанията ще продължи да работи по развиването на технологиите, използвани в двигателите с вътрешно горене заради високите цени на алтернативните технологии.

"Все още има много неизползвани и неизследвани технологии, свързани с двигателите с вътрешно горене - обясни Маркионе. - Бъдещите двигатели трябва да са по-евтини и по-ефективни. Иначе просто няма да можеш да продаваш повече коли в B-сегмента."

Маркионе потвърди и информацията, че до края на годината ще се появи изцяло електрическа версия на FIAT 500, но в модела ще се използват само готови технологии, разработени от други компании.

Що се отнася до потенциалните партньорства, Маркионе заяви, че никога не се е опитвал да изгради съюз с Peugeot-Citroen. Наскоро PSA обяви съюз с General Motors и освен това американският гигант ще купи 7% от дела на френския си партньор.

"Не бих искал да съм в ролята на GM - заяви Маркионе по адрес на PSA. - Интегрирането по отношение на разходите не стига твърде далеч и това не отговаряше на нашите изисквания."

Последните преговори на FIAT с General Motors бяха през 2009, когато италианците искаха да купят Opel и Saab, като Маркионе тогава заяви, че може да "намери решение за тези марки". Но не навлезе в подробности.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените