Защо Daimler уби Maybach точно сега?

Вилхелм Майбах сигурно се върти в гроба си. Босът на Daimler Дитер Цетше обяви, че марката за супер луксозни автомобили, която носи името на известния инженер ще бъде закрита. Но това го знаете. Смъртта на Maybach в много странно време. През 2011 Daimler отбеляза своята 125-годишнина и компанията скоро ще обяви, че е постигнала рекордни приходи през изминалата година.

Daimler ще отпише инвестицията си в Maybach, която се оценява на над един милиард евро - парите са налети в марката от 2002 година насам, когато тя беше съживена от предшественика на Цетше - Юрген Шремп.

И босовете на Daimler не се притесняват, че в групата Mercedes-Benz Cars ще останат само две марки: Mercedes-Benz и Smart.

Maybach оцеля едва девет години и честно казано, марката се оказа мъртво родена или по-скоро възродена. През 2010 Maybach продаде 157 коли, а за 2011 резултатите ще са по-лоши. В същото време Rolls-Royce, британската класика под крилото на BMW записа ръст на продажбите за 2010 в размер на 171% и осъществи рекордните 2711 продажби.

Факт е, че в Daimler свършиха лоша работа що се отнася до оползотворяването на потенциала на сегмента на супер луксозните автомобили - и сега компанията е изправена пред риска никога повече да не получи възможност да се пробва на този пазар, който между другото, расте. Появяват се все повече и повече милионери и милиардери, които не искат да карат кола, която носи същото име като популярните и масови возила като А-класата или B-класата. Т.е не искат Mercedes.

Изпълнителният директор на Rolls-Royce Торстен Мюлер-Йотвос наскоро ми обясни какви са очакванията за ръста на супер богаташите в световен мащаб: „В момента има около 90 000 ултрабогати хора, а след 10 години се очаква техният брой да е вече 125 000. Само този факт ме кара да съм оптимист за нашето производство."

Според Мюлер-Йотвос, в дългосрочен план Rolls-Royce може да продава до 10 000 автомобила годишно.

Според Цетше, част от тези свръхбогати потенциални клиенти могат да бъдат привлечени от новото поколение на S-класата на Mercedes, което ще излезе на пазара през 2013, като автомобилът ще се предлага в шест варианта. В момента S-класата се предлага като купе, седан и дълга версия, а според източници от компанията новите попълнения в гамата ще са кабрио, много приличащо на невероятно красивия концепт Ocean Drive, супер дълга версия на S-класата - с дължина между 6 и 7 метра и супер супер дълга S-класа, при която дължината вече ще надхвърля 7 метра. Последната версия ще получи името Pullman и ще предназначена да държавни глави. И не само за тях.

Смъртта на Maybach ще се окаже лоша новина и за Aston Martin. Защото специалистите, работещи за престижната британска марка, начело на която е Улрих Бец, се надяваха босовете в Щутгарт да им поръчат разработването на някои от вариантите за следващото поколение модели.

Разбира се, решението на Цетше носи и позитиви. Maybach се оказа яма без дъно, в която компанията само наливаше пари. Сега парите, спестени от Maybach ще могат да бъдат инвестирани в подобряване на продукцията, развитието и имиджа на Mercedes.

Със сигурност, това решение е болезнено, но Цетше е на мнение, че то е трябвало да бъде взето. Естествено, няма утеха за паметта на Вилхелм Майбах, чийто огромен принос отново отива в историята - името му няма да присъства сред живите автомобилни марки.

Като цяло, това може да се разглежда като урок за цялата автомобилна индустрия. Наследството, което носи и развива една марка е решаващо. Може да похарчиш милиарди, за да създадеш нова марка (или възродиш, същото е в случая) като Maybach, но пак няма да можеш да се бориш успешно с марките, които са на пазара от един век и не са спирали да работят - като Rolls-Royce.

Тагове: автомобили, maybach
#1 янаки 05.01.2012 в 09:16:26

„Появяват се все повече и повече милионери и милиардери, които не искат да карат кола, която носи същото име като популярните и масови возила като А-класата или B-класата. Т.е не искат Mercedes.” „В момента има около 90 000 ултрабогати хора, а след 10 години се очаква техният брой да е вече 125 000....” Чудесна тенденция, все повече хора ще забогатяваме - след 1000 години ще дойде и нашия ред.... И мизерстващите съответно ще стават все по-малко. Елементарна аритметика.

#2 trellian 05.01.2012 в 10:22:44

който бачка и сега живее отлично, а който успее да вложи и ум, може и милиардер да стане само с драскане из форумите няма да стане

#3 янаки 05.01.2012 в 10:59:31

Тъй те искам, рожбо. Като станеш милиардер, напиши една книга- наръчник как с акъл и бачкане се става милиардер!

#4 trellian 05.01.2012 в 11:07:34

има описани безброй подобни истории

#5 YOLE 05.01.2012 в 11:12:20

Янаки , пази ми реда докато извадя една зелка за обед . Trellian e след мен .

#6 trellian 05.01.2012 в 11:14:04

Виж наръчник "Кого да обвиним че ни мързи да учим, работим и мислим. Кой ни е виновен за всичко?" май няма, а би бил страшно полезен, щото някои сигурно ги мързи даже сами да измислят кой им е виновен.

#7 Borracho 05.01.2012 в 11:31:04

Просто са им много слаби продажбите в Израел (и от там в Америка). Арабите купуват ама и те не могат да купуват до безкрай

#9 Оня Дето Го Трият 05.01.2012 в 11:56:19

@trellan Точно така ще стане - когато стана милионер от подарени пари в куфарче или от трафик на дрога и хора, първото нещо, което ще направя е да напиша книга как с честен труд и пот се става милионер. Повечето книги на тая тематика са точно такива.....

#12 trellian 06.01.2012 в 08:42:05

пълно е с някакви мозъци, на които им липсват основни функционалности; да се чудиш как са ги увредили толкова без лоботомия; щом тези са умните, ще гледам да си стоя глупава;

Новините

Най-четените