Tesla не търпи да губи, дори и от Porsche

Още когато от Porsche обявиха, че са поставили нов рекорд за бързина на електромобил със своя Taycan, беше ясно, че Илон Мъск няма да стои със скръстени ръце.

Изпълнителният директор на Tesla мрази да губи и това си пролича от постовете му в Twitter, според които компанията му работи по нещо, наречено "plaid mode" (plaid - от англ. кариран).

Много от автомобилите на Tesla вече са снабдени с два други режима на каране, които в по-свободен превод на български могат да се нарекат "абсурден" и "безумен".

В "абсурден" режим Model S може да се изстреля светкавично от напълно спряла позиция до 100 км/ час. "Plaid" режимът обещава да в дори по-светкавичен и трябва да е наличен в електромобилите на производителя до една година.

Ако се чудите какви са тези шантави наименования - Мъск ги заимства директно от "Космически топки", пародия на "Междузвездни войни" от 1987 г. Когато в "Междузвездни войни" космическите кораби превключат на "хиперкосмическа скорост", те пътуват по-бързо от светлината, а звездите около тях се превръщат в блестящи черти по екрана.

В "Космически топки" пък космическите кораби се движат толкова бързо, че въпросните следи от звездите стават карирани.

Зад чувството за хумор на Мъск обаче прозират амбициите да изпревари Porsche Taycan във всяко едно отношение. Електромобилът на Porsche отбеляза вече споменатия рекорд на историческата немска писта "Нюрбургринг", която представлява 13-километрово предизвикателство за водачите със своите остри завои.

Taycan успява да обиколи пистата за впечатляващите седем минути и 42 секунди.

С това постижение oт Porsche имат за цел да покажат не само колко бърз и мощен е Taycan, но и че доброто представяне на една кола далеч не се изчерпва с репликата "Ускорява от нула до 100 за Х секунди".

Бързото ускорение, особено по права отсечка, е лесно постижимо за електромобил, но има и други фактори, които трябва да бъдат взети предвид. В това число влизат маневреността на колата, колко лесно тя взима завоите и дали издържа на агресивно шофиране в продължение на много километри път.

Последното е особено важно, защото батериите и моторите на електрическите автомобили лесно прегряват, ако са подложени на агресивно каране. По тази причина за Porsche представянето на Taycan на пистата е повече от забележително.

Разбира се, подобна новина няма как да убегне на Мъск.

Той написа в Twitter, че ще тества Model S на същата писта, когато той бъде оборудван с новия "plaid" режим на шофиране. Мъск допълни още, че същият електромобил вече е отбелязал неофициален рекорд на автомобилна писта в Калифорния.

Но като че ли напоследък истинските новости в областта на електромобилите идват от Германия. По-рано тази седмица изданието "Road and Track" цитира анонимен източник, който е засякъл времето на Tesla Model S на пистата "Нюрбургринг" и то е било седем минути и 23 секунди - с почти 20 секунди под времето на Porsche Taycan.

Проблемът е, че не е напълно коректно да се прави пряко сравнение между постиженията на двете електрически коли.

Taycan Turbo е окончателен вариант на автомобила, който вече влиза в серийно производство, докато при Tesla очевидно става въпрос за тестови автомобил.

По-голямата част от интериора на Tesla най-вероятно е премахнат, което я прави далеч по-лека и съответно - по-пъргава на пътя.

В Twitter Мъск обаче не спря със заканите и обяви, че задаващият се Tesla Roadster ще счупи рекорда за скорост на "Нюрбургринг" и ще победи всички други автомобили - електрически или с двигатели с вътрешно горене.

Ясно е, че Tesla няма намерение да губи надпреварата и че приема тази конкуренция достатъчно сериозно. Показателно за това е, че компанията вече инсталира станция за бързо зареждане на легендарната писта.

Новините

Най-четените