Конкурсът за ново туристическо лого на България се провали, след като разширеното жури не хареса нито едно от 7-те финални предложения. В него влизат представители на медиите, туристическия бизнес, PR експерти и маркетолози.
„Добрата новина" е, че Министерството на туризма няма да плаща отново за безрезултатно състезание. Предвиждаше се избраният победител да бъде поканен да изработи brand book за използване на логото на стойност 10 000 лева.
Най-близо до победа бе първият вариант, който залага на типографско представяне и шрифтова символика. Той обаче не успя да събере мнозинство, получавайки 7 гласа „за" срещу 7 гласа „въздържал се" и един за шестия вариант със стилизиран барс.
Това наложи втори тур на гласуване, при което шест от членовете на журито подкрепиха първото предложение, а останалите деветима се въздържаха.
Членовете на широкото жури бяха избрани чрез жребий в присъствието на нотариус. Това са трима представители на туристически сдружения и организации - Жени Славова, Христо Янев и Валентина Лулева, четирима журналисти - Дамян Петров от БНТ, Кирил Вълчев от Дарик Радио, Лора Горавска от сп. Икономика и Зорка Милева от Портал „България".
Сред поканените за участие в широкото жури бяха и Даниела Константинова от Българската асоциация на ПР агенциите, проф. д-р Стоян Маринов преподавател по туризъм в Икономическия университет във Варна, двама представители на Българската асоциация по маркетинг, както и двама представители на Българската асоциация на комуникационните агенции - Велина Маврудиева и Десислава Олованова.
Председател на журито бе директорът на дирекция „Маркетинг, реклама и информация в туризма" на Министерството на туризма Албена Методиева, а сред членовете на журито бе и експертът от същата дирекция Златка Илкова.
Участниците в журито поздравиха екипа на Министерството на туризма за публичния подход при организацията на конкурса и заявиха готовност да участват с идеи и предложения за негово бъдещо надграждане или ново обявяване.
Над 180 идеи се състезаваха в дългоочаквания конкурс за ново туристическо лого, което да замени предишното подобно на „яйца на очи", несполучливо лого, за което бяха изхарчени над 1 милион лева. Засега България продължава да се рекламира със старото - оранжевата роза.
Еее, разгеле нещо нормално като (да го наречем) решение.